به گزارش پارس نیوز، 

«همه می‌دانند» که این روزها همزمان در دو جشنواره کارلووی‌واری و مونیخ حضور دارد، پس از رونمایی در مراسم افتتاحیه هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن در سینماهای فرانسه به نمایش عمومی درآمد. هشتمین فیلم فرهادی در مقام کارگردان گرچه در بخش مسابقه کن چنانکه انتظار می‌رفت ندرخشد اما در هفته اول اکران در 410 سینمای فرانسه دو میلیون و 682 هزار دلار فروخت تا دومین فیلم جدول پرفروش‌های هفتگی شود.

«همه می‌دانند» که با سرمایه 10 میلیون یورویی (حدود 12 میلیون دلار) در اسپانیا تولید شده، در هفته دوم در 450 سینما به نمایش درآمد و در عین حال بیش از 64 درصد از تماشاگرانش را از دست داد. فیلم با فروش 954 میلیون دلاری در رده سوم پرفروش‌ها نشست، یک هفته بعد در 520 سینما روی پرده رفت و مجموع درآمد آن به بیش از پنج میلیون دلار رسید. با رسیدن تعداد سینماهای نمایش‌دهنده «همه می‌دانند» به مرز 550، رقم فروش آن هم در مرز شش میلیون دلار بود.

گرچه فروش شش میلیون و 500 هزار دلاری «همه می‌دانند» پس از هفت هفته می‌تواند یک موفقیت تجاری برای فرهادی در فرانسه باشد اما از یاد نبریم فیلم ستاره‌هایی چون خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز و ریکاردو دارین دارد و می‌تواند در اکران اسپانیا هم بدرخشد. بر اساس آنچه در سایت imdb آمده، فیلم فرهادی از اواخر تابستان در سرزمین مادری ستاره‌هایش یعنی اسپانیا به نمایش عمومی درمی‌آید و تاریخ اکران آن در آمریکای شمالی هنوز قطعی نیست.

برخلاف موفقیت تجاری نسبی، «همه می‌دانند» چندان به مذاق منتقدان خوش نیامده و در سایت متاکریتیک از 15 نقد نوشته‌شده میانگین نمره 67 از 100 دریافت کرده است. نکته عجیب اینکه هیچ منتقدی به فیلم فرهادی نمره بالای 90 نداده و 83 ایندی‌وایر بالاترین نمره آن است. اسکرین و گاردین به نمره 50 از فیلم استقبال کرده‌اند و نمره منتقدان تلگراف و هالیوود ریپورتر درست روی عدد 60 ایستاده است.

اوضاع در سایت معتبر راتن تومیتوز هم چندان بهتر نیست و «همه می‌دانند» با داشتن 48 درصد گوجه‌فرنگی تازه به نشانه نقد خوب و مثبت در گروه فیلم‌های تحسین‌شده منتقدان آمریکایی در سال 2018 قرار ندارد. در هر حال، فیلم فرهادی تازه در ابتدای راه است و با اکران گسترده در گوشه و کنار جهان همزمان با آغاز فصل جوایز سینمایی می‌تواند بخت خود را برای درخشیدن در اسکار، گلدن گلاب، بفتا و دیگر رویدادهای مهم بیازماید.