به گزارش پارس نیوز، 

احسان سلطانیان (کارگردان جوان سینما) با انتقاد از وضعیت اکران فیلم‌ها در گروه هنرو تجربه می‌گوید: متاسفانه بعد از گذشت یکسال از ثبت قرارداد اکران فیلم "آنها" در گروه سبنمایی هنر و تجربه، هنوز وضعیت اکران فیلم‌مان با تمام وعده وعیدها برای اکران مشخص نیست.

وی ادامه داد: برای ساخت فیلم "آنها" هزینه زیادی شد و بازیگرانی خوبی همچون شبنم مقدمی, سمیرا حسن‌پور, هدی زین‌العابدین, سعید داخ, سیامک اطلسی, امیرحسین آرمان, مائده طهماسبی, افسانه ناصری, جلال فاطمی و سعیده رودبارکی در این فیلم حضور دارند. قرارداد اکران فیلم نیز اردیبهشت سال 96 منعقد شد و از سال گذشته ما منتظر اکران فیلم هستیم اما گروه هنر و تجربه ما را به صبر دعوت می‌کند درحالی‌که تعدادی از دوستان بعد از من فیلم خودشان را ساختند و اکران هم کردند.

سلطانیان همچنین نامه‌ای را به شرح زیر خطاب به امیرحسین علم‌الهدی (رئیس گروه هنر و تجربه) نوشته و در اختیار ایلنا قرار داد. در این نامه آمده است:

جناب آقای علم‌الهدی!

من احسان سلطانیان نه مالک زمین یا خانه‌ای هستم و نه شهرم به اندازه کافی آب دارد که بتوانم با خاک و آب آن گلی درست کنم و در مکانی را گل بگیرم و نه اینکه تریبون آزادی دارم تا بتوانم در اختتامیه جشنواره فجر با ادبیات "وابستگی" دولتمردان را تحت تأثیر قرار دهم و سرمایه فیلم بعدیم را تضمین کنم! و اگرهم خاک و آب و یا تریبون آزاد داشتم؛ هیچگاه منطق و یا ادبیات غیرمعمول را وسیله‌ای برای جلب توجه و اعتراض قرار نمی‌دادم.

من یک فیلمساز "شهرستانی"هستم که متاسفانه همین پسوند شهرستانی بودنم کار دستم داده است و ظاهراً قرار است تا آخر عمر در شهرستان در آرزوی توجه مدیران سینما در "تهران"باشم.

اهل گزافه‌گویی نیستم و سریع اصل مطلب را می‌گویم: سه سال از تولید فیلم "آنها"و یکسال از قرارداد اکران آن در "سبنمای هنر و تجربه"می‌گذرد و هنوز هیچ تلاشی در جهت اکران "آنها"از سوی هنر و تجربه صورت نگرفته است. مگر نه این است که بارها شخص شما در مصاحبه‌ها و خطابه‌ها و مناظره‌هایتان به‌ویژه در مناظره‌ای که 4 سال پیش در شبکه خبر با آقای فرحبخش داشتید؛ قول حمایت از فیلمسازان مستقل و شهرستانی را دادید؟! این قول که حمایت مالی از تولید فیلم نبود! حمایت از اکران و دیده شدن آثار فیلمسازان"غیروابسته"بوده است.

سه سال از تولید فیلم "آنها"و سه سال از فروش ماشین و بخشی از اموال تهیه‌کننده برای تأمین هزینه‌های فیلم می‌گذرد و با وجود داشتن بازیگران خوب و مطرح در فیلم‌مان و با وجود داشتن موضوعی حساس و به‌روز در فیلم‌مان و با وجود ساختاری معقول و بی‌ادعا در کارگردانی فیلم‌مان؛ هنوز پس از تماس‌های مکرر با شما و ملاقات‌های حضوری در پشت درهای بسته اتاقتان منتظر خبر اکران "آنها"هستیم. همانگونه که زنده‌یاد "ناصر چشم‌آذر"آهنگساز فقید فیلم "آنها"شوق شنیده شدن موسیقی فیلم "آنها"(به عنوان آخرین اثرش) را در سالن سینما داشت اما از دنیا رفت و آرزوی هر هنرمندی به دیده شدن و شنیده شدن اثرش توسط مخاطب است. پس تا دیر نشده است" آنها" و ما را بیش از این منتظر نگذارید!