به گزارش پارس نیوز، 

معاونت فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر، هم‌اندیشی «هنر و رسانه‌های دیجیتال» را در آذرماه 1397 برگزار می‌کند.

هم‌اندیشی «هنر و رسانه‌های دیجیتال» در پی ارائه توضیحی نظام‌مند از این هنر برگزار می‌شود. هنر رسانه‌ای دیجیتال برآمده از پیشرفت‌های تکنولوژی است؛ هنری که حد و مرز، مفاهیم، تکنیک‌ها و روش‌های شناخت خاص خود را می‌طلبد و به سرعت سبب همگرایی گونه‌های مختلف هنری و درنوردیدن مرزهای میان هنر و سایر علوم شده است.

این هم‌اندیشی در سه محور اصلی برگزار می‌شود. «‌هنر رسانه‌‌ای دیجیتال و رویکردهای میان رشته‌‌ای» به عنوان نخستین محور اصلی این هم‌اندیشی، دارای محورهای فرعی چون: زیبایی‌شناسی دیجیتال؛ همگرایی فنی‌‌ــ‌‌زیباشناختی؛ خلاقیت و نورآوری؛ رویکردهای فرهنگی و اجتماعی؛ تبادل اطلاعات و تمرکز هنرورزانه و ... است.

دومین محور این هم‌اندیشی «هنررسانه‌ای دیجیتال و فرایندهای تولید و نمایش» است که موزه‌ها و گالری‌های دیجیتال، جمع‌آوری، بایگانی، نسخه برداری، حقوق پدیدآورندگان و ... محورهای فرعی آن محسوب می‌شوند.

«هنررسانه‌ای دیجیتال در ایران» نیز سومین محور اصلی این هم‌اندیشی است که به بررسی و معرفی و تحلیل تجربه‌ها در هنر رسانه‌ای دیجیتال می‌پردازد.

معاونت فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر از همه علاقه‌مندان و پژوهشگران این حوزه‌، دعوت می‌کند تا 20 مردادماه 1397، چکیده مقالات خود را به رایانامه DeputyArt@honar.ac.ir ارسال نمایند.

مهلت ارسال اصل مقالات نیز تا 15 آبان ماه 1397 خواهد بود.

هم‌اندیشی هنر و رسانه‌های دیجیتال آذرماه 1397 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/