بلغارستان به شب های شلوغ و موسیقی زنده کنار ساحل در طول تابستان معروف است. وارنا یک شهر بندری و تفریحگاه ساحلی در دریای سیاه بلغارستان است. سواحل بلغارستان شهرت جهانی دارند و هر ساله گردشگران بسیاری برای گذراندن تعطیلات و تفریح به این شهر سفر می کنند. وارنا به دلیل داشتن هوای مطبوع، جاده‌های ارتباطی مناسب، حمل ونقل دریایی و راه‌آهن مناسب و همچنین نرخ ارزان می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران به‌شمار آید.

بلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که کوه های بی نظیری دارد و در گذشته بخشی از امپراتوری عثمانی محسوب می شد. به همین دلیل فرهنگ آن ترکیبی از فرهنگ ترکی و اروپایی است.

1

 

چرا تور بلغارستان

در شمال وارنا، سرزمین ماسه‌های طلایی که در واقع مروارید سواحل دریای سیاه است، به لطف پوشش گیاهی بی‌نظیر و سواحل نیلگون و وجود ماسه‌های طلایی رنگ، سالانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا مجذوب خود می‌کند. وجود امکانات مدرن تفریحی، هتل‌ های لوکس و منحصر به فرد در قلب جنگل و کنار ساحل تابلوی بی‌نظیری از یک منطقه توریستی بوجود آمده که هر فردی در هر سنی می‌تواند از یک سفر خاطره انگیز و عالی به معنای واقعی کلمه لذت ببرد. به شما پیشنهاد می کنیم که در برنامه تور بلغارستان بازدید از کلیسای وارنا، دلفیناریوم، دماغه زیبا و بدیع کالیاکرا ، تفرجگاه بالچیک را بنگنجانید.

مناطق تفریحی مهم

ساحل دریای سیاه، نیم ساعت فاصله پروازی از صوفیا، 230 کیلومتری فرودگاه بین المللی وارنا، دارای 40 هتل با 11500 تخت با 6 کیلومتر ساحل به عرض 100 متر با ساحل شنی، دریای آبی، تپه های پوشیده از درخت در کنار ساحل، از مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه تفریحی آلبنا است.

 

در منطقه تفریحی پانوراما شاهد فعالیت 30 رستوران متنوع هستیم که غذاهای بلغاری، اروپایی، هندی، یونانی، انگلیسی، آلمانی و چینی عرضه می کنند.

 

منطقه امباسادور با آب و هوای بسیار عالی، استخرهای سرپوشیده و سر باز که در طول سال فعال هستند، از دیگر فضاهای توریستی بلغارستان به شمار می آید.

 

منطقه تفریحی شن های طلایی، تلفیق بسیار زیبایی از دریای آرام با جنگل های سرسبز در کناره ساحل و آب های معدنی است. عمق این ساحل شنی در بعضی جاها به 100 متر می رسد.

 

شن های طلایی، منطقه ای برای گذراندن تعطیلات با سرگرمی و تفریحات ورزشی است که هتل های شیک و مدرن با رستوران های بزرگ دارد.

 

2

باشگاه تعطیلات ریوی یرا (وارنا) در 18 کیلومتری شمال وارنا نیز منطقه تفریحی در سواحل دریای سیاه با چشم اندازی بسیار زیبا است.

 

در ساحل Kraybrezhna Aleya قدم بزنید

این خط ساحلی یکی از زیباترین و پر جنب و جوش ترین سواحل در وارنا به خصوص در شب ها است. در طول فصل تابستان، بسیاری از باشگاه ها، رستوران ها، و کافه ها در این ساحل وجود دارد - با این وجود، که بسیاری از آنها در دیگر فصول سال می باشند. اگر از برنامه های این خط ساحلی در فصل تابستان با خبر باشید لذت بیشتری از سفر خود خواهید برد

 

بهترین زمان سفر به بلغارستان

بهترین زمان سفر به بلغارستان (وارنا) ماه ژوئن است و اگر به فصل پاییز و رنگ های پاییزی علاقه دارید بهترین زمان سفر برای شما سپتامبر باشد.

وضعیت آب و هوا وارنا

میانگین دما هوای بلغارستان در تابستان 30 تا 35 درجه سانتی گراد است. زمستان نیز میانگین دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است.

3

غذاهای بلغارستان

قیمت مناسب خوراکی ها به شما این اجازه را می دهد که غذاهای متفاوتی را در رستوران های متفاوت امتحان کنید. غذاهای بلغاری متاثر از غذاهای ترکی، یونانی است و به علت شرایط جغرافیایی و آب و هوایی متشکل از گیاهان دارویی، سبزیجات و میوه های مختلف هستند. موساکا معروفترین غذای بلغارستان است که شامل گوشت، سیب زمینی پخته شده و سس مخصوص است.

 

کباب های بلغارستان

" یک پیشنهاد عالی " در بلغارستان حتماً از کباب های بلغاری که به سبک بلغاری، یعنی روی سنگ های داغ پخته می شوند، حتماً میل بفرمایید. این کباب ها در سیخ های بسیار بلند حدود 70 تا 80 سانتیمتر و در تکّه های درشت و با ادویه های بسیار متنوّع طبخ می شود که سِرو آن هم از نکته های جالب این وعده ی غذایی است؛ چون کباب ها را با سیخ های بلند و با صدای جیلیز و ولیز سر میز می آورند و داغ داغ سرو می کنند.آژانس هواپیمایی آیشم مجری مستقیم تور بلغارستان، تور بلغارستان، تور وارنا، تور صوفیا، قیمت تور بلغارستان، توربلغارستان ارزان تخصص ماست.

 

 

4

 

در پایان حتما توصیه میکنیم که از تور لحظه آخری خارجی مثل تور بلغارستان استفاده کنید و در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید در نهایت اگر حوصله گشت و گذار دور دنیا رو ندارید یک آفر تور کیش لوکس رو به شما پیشنهاد میکنیم . وبسایت پرواز یار یک وبسایت در زمینه گردشگریست که تورهای از تمام مسیر های داخلی و خارجی با حد اقل قیمت را به شما معرفی میکند | ParvazYar.com .

 

5