به گزارش پارس نیوز - طی سالهای اخیر سینمای ایران شاهد حضور تعداد بسیار زیادی کارگردان کار اولی موفق بوده است. نام های چون سعید روستایی، محمدحسین مهدویان، کاوه صباغ زاده، بهروز شعیبی از جمله های جوانانی هستند که طی سالهای اخیر خوش درخشیده اند.

سینمای ایران در سال 97 تاکنون اکران سراسری چهارده فیلم را پشت سر گذاشته که از این میان سهم سینمای کمدی شش فیلم بوده و مابقی آثار اکثراً در ژانرهای اجتماعی بوده اند.

حال با عبور از اکران نوروزی و مشخص شدن فیلم های اکران دوم نوروز اهالی سینما در انتظار اکران فیلم‌هایی هستند که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمدند. فیلم‌هایی که با اکرانشان تنوع بیشتر و بهتری به چرخه اکران سینمای ایران خواهند داد.

فیلم سینمایی "امپراتور جهنم" تازه ترین ساخته "پرویز شیخ طادی" سال پیش در نخستین گام در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و حال بازگشت نزدیک به پنج ماه از جمله آثار سینمایی است که برای اکران در تابستان امسال تلاش می کند.

شیخ طادی که همواره به دنبال مسائل چالش برانگیز بوده در این فیلم نیز راه گذشته خود را تکرار کرده و به موضوعی بسیار مهم و به روز پرداخته است. موضوعی که از بسیاری جهات قابل تعمیم دوران معاصر است.

این کارگردان سینما در گام قبلی خود هم فیلمی با مضمونی مشابه و البته با بازی "علی نصیریان" را راهی فجر کرد. شیخ طادی سال 88 فیلم سینمایی "شکارچی شنبه" را ساخت تا نشان دهد پرداختن به موضوعات خاورمیانه تنها در یک فیلم او اتفاق نیافتاده است.

شیخ طادی با فیلم "امپراتور جهنم" به دنبال کسب دومین سیمرغ خود از جشنواره فیلم فجر است. وی پیش از این فیلم با "روزهای زندگی" برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر شده است.

روزهای زندگی، شکارچی شنبه، دایناسور، سینه سرخ، پشت پرده‌ی مه، روایت سه‌گانه، دفتری از آسمان و سرزمین پدربزرگ از جمله آثاری است که شیخ طادی تاکنون کارگردانی آنها را بر عهده داشته است.

حضور دوباره علی نصیریان پس از شکارچی‌ شنبه نوید اتفاقی جذاب در عرصه بازیگری را می دهد و سینمای ایران می تواند شاهد شکوفایی دوباره یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینمای ایران باشد. بازیگری که با حضور در آثاری همچون شهرزاد و تئاتر اعتراف نشان داد همچنان سرزنده و خلاق است.

نصیریان با وجود حضور در آثار مطرح سینمایی هنوز نتوانسته سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را به خانه ببرد اما باید با ایفای نقش در امپراتور جهنم هم به این توفیق دست نیافت.

علاوه بر علی نصیریان بازیگرانی همچون فرخ نعمتی، علیرام نورایی، عنایت شفیعی، کوروش زارعی و تعدادی از بازیگران لبنانی در امپراتور جهنم به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم امپراتور جهنم این فیلم به نقد جنایات خاندان آل سعود و ریشه های رشد و گسترش گروه داعش و جریان های تکفیری و افراطی در منطقه، اروپا و آمریکا می پردازد.