به گزارش پارس نیوز - نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در حاشیه نشست خود با دادستان ناحیه هشت تهران گفت: خوشبختانه ما در زمینه وضع قوانین حمایت های قضایی از ایثارگران مشکل چندانی نداریم و سیاست‌های کلی نظام و قوانین مصوب کاملا شفاف است،مسئله اصلی ضرورت اطلاع‌رسانی به ایثارگران است که باید به آن بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به خدمات حقوقی و معاضدت قضائی بنیاد افزود: در اساسنامه بنیاد مواردی از قبیل شرکت کارشناسان حقوقی بنیاد در محاکم ذی‌صلاح به‌عنوان وکیل و استیفای حقوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، در دعاوی مربوطه بنا به درخواست آنان ذکر شده است،با این حال به دلیل اینکه در انواع رسانه‌های مکتوب،شنیداری و دیداری کمتر به آن پرداخته می‌شود، جامعه هدف از این حمایت‌ها بی بهره مانده است.


نصیری اظهار کرد: یکی از کارهایی که به عقیده من در بنیاد باید انجام شود اطلاع‌رسانی مناسب آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و مصوب در زمینه مسائل حقوقی با استفاده از شیوه‌های مختلف به ایثارگران است.


وی از طولانی شدن زمان دادرسی به عنوان یکی از معضلات در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های حقوقی نام برد و افزود: در اغلب مواقع خانواده‌ها به دلیل طولانی شدن زمان دادرسی از پیگیری حق خود صرف‌نظر می‌کنند که در این مورد با ید تمهیدات لازم اندیشیده شود و تلاش ما بر این است که با تعامل بیشتر با دستگاه قضائی از طول این فرآیند بکاهیم.

نصیری اظهار کرد: در بند 11 سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران نیز به صراحت بر«حمایت قضایی از ایثارگران و خانواده آنها و صیانت و حفاظت از حریم ایثارگری، با ایجاد سازوکارهای مناسب توسط قوه قضائیه.» تاکید شده است و وظیفه ما تسهیل در اجرای این قوانین است که در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده است.