به گزارش پارس نیوز - روزهای اخیر خبری منتشر شده است مبنی بر اکران فیلم‌های سینمایی خارجی در سینماهای داخل کشور، که ظاهراً بزودی قرار است این طرح اجرایی شود. این طرح زیر نظر موسسه رسانه‌های تصویری اجرا می‌شود و حق پخش این فیلم‌ها توسط این موسسه خریداری شده است.

در ضمن فقط سینماهایی که بالای 7 سالن داشته باشند می توانند یک سالن فقط برای اکران این فیلم‌ها اختصاص دهند و مابقی سینماها فقط می‌توانند در تک سانس فوق العاده فیلم‌های خارجی را نمایش دهند.

طبق اخبار منتشر شده بنا است 40 درصد از فروش بلیت این فیلم‌ها به صاحب سینما تعلق بگیرد و 60 درصد دیگر در اختیار خانه سینما خواهد بود تا برای ساخت مرکز درمانی ویژه اهالی هنر مورد استفاده قرار گیرد.

در مورد وضعیت فعلی این طرح «غلام‌رضا فرجی» سخنگوی شورای صنفی نمایش به خبرنگار تسنیم گفت:‌ شرایط و چگونگی نحوه اکران هنوز نه به سینمادارها و نه به دیگر نهادها، اعلام نشده است. شرایط طرح، چگونگی اکران در تهران و شهرستان‌ها و نهاد نظارتی بر آن، از جمله مسائلی است که در دستور کارِ ارشاد، جهت بررسی قرار گرفته است و بعد از تصویب اعلام خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: قطعا برای نمایش آثار سینمایی این طرح، پخش کننده‌ای مشخص خواهد شد و تنها فیلم‌هایی که پروانه نمایش داشته باشند به چرخه اکران خواهند رسید.

فرجی در پایان افزود: فکر می‌کنیم تا حدود یک ماه آینده جزئیات طرح مشخص و سپس اعلام شود و بعد از آنهم هرچه سریع‌تر به عرصه‌ی اجرا برسد و بتوانیم ارتباط و شناخت نزدیک‌تری با سینمای روز جهان داشته باشیم.