به گزارش پارس نیوز، 

براساس این گزارش،‌حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مخافر فرهنگی در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت هفتم تیر، اظهار داشت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در آبان ماه سال 94 مراسم بزرگداشتی را برای شهید بهشتی برگزار کرد. 

وی در ادامه به وجوه شخصیتی مرحوم دانشور اشاره کرد و گفت: خانم دانشور رساله دکتری خود را در حوزه علم‌الجمال ادبیات فارسی نوشت و بعد برای تحصیل دو سال در استنفورد آمریکا مطالعاتش را ادامه داد. ایشان در طول 30 سال به تدریس در پردیس هنرهای زیبا پرداخت و در آن سال‌ها مباحث هنر و زیبایی شناسی را تدریس کرد و یکی از نقاط عطف حیات او تخصص و اشرافش بر هنر و زیبایی شناسی بود. 

در این مراسم احمد مسجدجامعی،‌ فاطمه راکعی،‌ حسین ثناپور، محمدرضا کائینی و محمد حسین دانایی به ایراد سخن پرداختند که دانایی در بخشی از سخنان خود گفت: خانم دانشور در علم سیاست ورود نمی‌کرد اما شرایط برایش فراهم شد تا به شخصیت سیاسی موثر مبدل شود. او به لحاظ مناسبات خانوادگی می‌توانست موقعیت سیاسی مطلوب داشته باشد با وجود این امکانات اما زیر بار هیچیک نرفت و نویسنده و هنرمند بودن را به سیاستمدار شدن ترجیح داد. 

وی افزود: او در سال 29 با آل ا‌حمد ازدواج کرد و منزل این زوج نقطه عطفی برای نهادهای سیاسی بود. 

در پایان این مراسم قرار بود از ویکتوریا دانشور خواهر سیمین تقدیر شود اما به دلیل بیماری او در این مراسم حضور نیافت و همسرش تقدیرنامه را از رئیس پیشین انجمن (محقق) دریافت کرد. 

انتهای پیام/