به گزارش پارس نیوز، 

تب برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در فضای مجازی بیشتر از گفت و گوهای حقیقتی داغ است. انقدر داغ که به محض هر اتفاقی واکنش ها شروع می شوند. از برد شیرین ایران مقابل مراکش گرفته تا این آخر تساوی غم انگیز و ناداوری ها در بازی برابر پرتغال.

 

سلبریتی های حقیقی و مجازی از فعال ترین ها در این حوزه هستند، واکنش های مختلف و اغلب یکصدا  و با یک مضمون، برای مثال بعد از تساوی ایران مقابل پرتغال و بازی شگفت انگیز تیم ملی فوتبال ایران انگاری همه کمر همت بستند تا اشک های سربازان کی روش را بشورند با تقدیر و تشکر و قوت قلب هایشان، اما در این میان هستند کسانی که تعبیرو تفسیرهای خاص خود را از هر واقعه ای دارند.

 

برای مثال محسن کیائی در صفحه شخصی خود نوشت: « اگر مدیریت و شایسته سالاری باشه اتفاقای خوب میوفته، تو فوتبال(اوردن کیروش ) ثابت شد، ایشالا شایسته سالاری و مدیریت تو بخشهای مدیریتی کلان جامعه بیوفته که اوضاع مملکت اینجوری نباشه .ممنون جناب کی روش ممنون برو بچه های تیم ملی مون»

 

محمدرضا گلزار با انتشار تصویری از کی روش نوشت:«مرسی که باعث شدی از فوتبال لذت ببریم. ممنون بابت همه چیز»

 

پریناز ایزدیار هم با انتشار پوستری از تیم ملی فوتبال نوشت: «جلوى اشکامو نمیتونم بگیرم ولى هم از سر شوقِ هم غم ... حقمون بود که ببریم از بس که عالى بازى کردین، دمتون گرم، تنتون سالم شیر مردهاى ایرانى، مرسى آقاى کیروش»

 

 

 

 

 

 

 

 

پیج رسمی حسن روحانی نیز پستی منتشر کرد که در آن آمده است: «رای تحقق رویاهای یک ملت بزرگ، غیرتمندانه جنگیدید و با خودباوری و بازی‌های درخشان، سرافراز شدید. از تمامی دست اندرکاران، مربیان فکور به‌ویژه سرمربی ارزنده تیم آقای کارلوس کی‌روش، و یکایک فوتبالیست‌های عزیز تیم، تقدیر و تشکر می‌کنم.»

 

 

چیستا یثربی هم نوشت: «دیشب ،کمی مریض بودم ،و فکرم پیش عزیزی از اقوام بود که بیمار شده بود،گوشی اصلی ام،خاموش بود.وقتی روشن کردم ، در کمال تعجب دیدم،دهها نفر که میدانستند، من اینجا ، از آنتن تلویزیون محرومم ، پیام داده اند :. کریم میخواد پنالتی بزنه !."...و من میدانستم " گل " خواهد شد !

 

 

ویدیو ی پست پیش را ، قبل از شروع بازی با پرتغال ، گذاشته بودم و میبینید که با "کریم انصاری فرد " ، آغاز و تمام میشود...

پس میدانستم !کلی پیام ، دایرکت ، اس ام اس!فکر نمیکنم به خانواده ی خود کریم_انصاری_فرد، انقدر پیام داده باشند ! اولا ممنونم !

 

 

دوما حساسیت مرا روی او حس کرده بودید ، شاید یک موج کوچک بود که با دیدنش ، به من منتقل شد و گفتم :او برای ما گل میزند!... من قبلا ، اصلا نمیشناختمش ، ولی با چند کلمه ی خاصش در مصاحبه ، نام و رزومه اش را از شما پرسیدم و بعد مدام عکسها و فیلمهایش ، در استوری و کانال من بود ! چون میدانستم او ، تنها کسی است که در این جام ، قرار است برای ما ، گل بزند! یک حس بود، شبیه یک شهود کوچک! اما به آن حس ، اطمینان داشتم! و جالب اینکه تصادفا در شعر پست پیش هم، رستم دیر،وارد کارزار میشود! چه تصادفی!

 

مرسی کریم خان انصاری فرد که دل خیلیها را شاد کردی☺اما یکی از عزیزانم ، آخر بازی داشت گریه میکرد :گفت : با اختلاف یک امتیاز ،صعود نکردیم !... .در دل گفتم :خدایا چقدر ما ایرانیها رنج کشیده ایم و آسیب دیده ایم !چقدر این سالها ، بد آوردیم که اکنون ، انقدر به این صعود ، امید بسته بودیم .نسل من ، معنی ناکامی را میداند و معنی کامیابی واقعی را که در تلاش زیبای انصاری_فرد ها ، بیرانوند ها ، و بقیه عزیزان ، نمود مییابد....

 

نسل جوان ، اما خسته است ! و شاید اصلا کل ایران_خسته_است ! یک اتفاق خوب میخواهد !....یک تحول اساسی و درست.... گرچه این صعود حق ما بود ، اما خیلی چیزهای دیگر و مهمتر هم حق ما بوده و هست.اصلا_زندگی_حق_ما_بود! که دارد روز به روز ، تمام میشود! خدا خودش نظر لطفی ، به وضعیت مردم ایران داشته باشد... خیلی #بد گرفتاریم ...بااین وجود تمام بچه های#فوتبالی خسته نباشند»

 

 

بهرام رادان هم با انتشار تصویری از بخشی از ترانه افشین یدالهی «ایران فدای خنده تو، دل پر و تپنده تو، فدای حسرت و امیدت، رهائی رمنده تو» نوشت: «دمتون گرم»

 

مهنار افشار با انتشار تصویری از تصاویر فیفا از لحظه ای که بیرانوند پنالتی رونالدو را گرفت نوشت: «حالت چطوره کریس؟»

 

 

بهاره رهنما نیز عکسی از بیرانوند منتشر کرد و نوشت: نیل گیمن” میگه :«افسانه ها چیزى بیش از واقعیت اند، نه به این خاطر که مى گویند اژدها وجود دارد، بلکه به این دلیل که مى گویند اژدها را هم مى توان شکست داد.و نیچه میگه :آنچه از سر عشق انجام می شود، فراسوی نیک و بد است. پسران ایران با عشق ،غرور جریحه دار سرزمینمان را احیا کردید،با عشق ایستادید و امید را معنا کردید،اگر باور و مردانگی شما نبود امروز با این سر بلند مقابل دنیا نمی ایستادیم!

 

زنده باشید که دلاوری را معنای تازه کردید،اقای” کی روش “بعنوان یک مادر ایرانی از تلاش های شما سپاسگزارم،به شخصه هر جا در زندگی ام تمام تلاشم را کردم، صرف نظر از برد و باخت احساس افتخار داشتم به تلاشم به انسان بودنم و دیشب این احساس افتخار را در سطحی بسیار بالاتر به شما داشتم به جوانان کشورم،دست مریزاد بچه ها و حسابی خسته نباشید،اجرتان با شاه مردان مرتضی علی»

 

سارا بهرامی تصویری از تیم ملی منتشر کرد و نوشت: «سالاااار، دمتون گرم.»

 

تقریبا اغلب بازیگران و فعالان فضای مجازی درباره بازی ایران و پرتغال پست منتشر کردند که انتشار و بازخوانی همه آنها از حوصله این گزارش خارج بود. در دنیای امروز که به راحتی می شود با انتشار یک عکس در ثانیه ای با تمام دنیا حرف زد، بعد از آن شب غم انگیزِ در عین حال زیبا ، تقریبا همه ایرانی ها راضی و سربلند بودند از حذف عزتمندانه و پرغرور تیم ملی فوتبال ایران از مسابقات جام جهانی.   


انتهای پیام/