به گزارش پارس نیوز - صدرالدین شجره هنرمند پیشکسوت عرصه صدا و گوینده رادیو، دقایقی پیش بر اثر بیماری گوارشی در بیمارستان درگذشت.

شجره در سال 1331 متولد شد. او گوینده، مجری، بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نمایش رادیویی بود. علاقه زیادی به شعر و ادبیات داشت و همین امر او را به جلسات شعرخوانی کشاند.

شجره در دوره دبیرستان، پس از روی صحنه بردن نمایشی در مدرسه، با اکبر رادی آشنا شد. او در سال ۱۳۴۶، در سن 15 سالگی مقام نخست کشوری در آزمون فن بیان را کسب کرد و به دنبال آن وارد رادیو شد.

شروع به کار وی در رادیو جوانان بود که به مدت 7 سال ادامه داشت. خودش از آن سال‌ها به عنوان بهترین سال‌های کاری یاد کرده است. وی در سنین دبیرستان، مباحث موسیقی، سولفژ و آواز را در محضر مصطفی کمال پورتراب آموخت.

شجره بخش بعدی کار خود را با بازیگری در نمایش رادیویی آغاز کرد و بعد از مدت کوتاهی نویسندگی و تنظیم نمایشنامه برای رادیو را انجام داد. بعد از آن کارگردانی نمایش رادیویی را شروع نمود.

همه چیز درباره "صدرالدین شجره" /تصاویر

این هنرمند فقید، در رشته اپتومتری تحصیل کرد، اما علاقه فراوانی که به رادیو و نمایش، باعث شد تا به استودیوهای رادیویی کشانده شود. وی در طول حدود پنج دهه فعالیت مستمر در رادیو، نویسندگی، تنظیم و کارگردانی آثار فراوانی را بر عهده داشته‌است.

همه چیز درباره "صدرالدین شجره" /تصاویر

او همچنین اکثر نمایشنامه‌های اکبر رادی، را برای پخش در رادیو تنظیم و کارگردانی کرده و در برخی از آن‌ها نیز بازی کرده‌است.

این هنرمند دقایقی قبل بعد از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

همه چیز درباره "صدرالدین شجره" /تصاویر