به گزارش پارس نیوز - رابعه مدنی بازیگر سینما و تلویزیون درباره همکاری با محمدحسین لطیفی در "سرّ دلبران" گفت: همکاری بسیار خوبی بین ما به عنوان بازیگر و او به عنوان کارگردان شکل گرفت تا کاری زیبا رقم بخورد که حاصل آرامش بسیار زیاد لطیفی بود.

وی در همین راستا افزود: من با فضا و قصه سر دلبران به جهت این که در دوران گذشته این فضار را تجربه کرده و با این موضوعات و مشکلات آشنایی داشتم اشراف خوبی بر موضوع و بازی داشتم و توانستم به خوبی در سریال نقشم را ایفا کنم.

این بازیگر درباره الگو گیری از موضوع سرّ دلبران در جامعه اظهار کرد: نسل قدیم و جدید با ارتباط خوب با هم و صفا و صمیمیتی همچون گذشته می توانند زندگی خوبی را پیش ببرند اما در حال حاضر این موضوع یا کمرنگ است یا وجود ندارد. همچنین اشکالی ندارد که افراد در صورت بچه دار نشدن، بچه هایی را به فرزندی قبول کرده و به عنوان پدر و مادر آنان را بزرگ کنند. این فرزندان که پدر و مادری نداشته و سرپرستی ندارند فرشتگانی هستند که به تعداد زیاد در پرورشگاه‌ها و شیرخوارگاه‌ها زندگی می‌کنند و فکر می کنم حق زندگی دارند بنابراین می توانیم با حضور و انتخاب آنان هم خود زندگی متفاوتی را رقم بزنیم هم آنان را از داشتن پدر و مادر بهره مند کنیم.

مدنی با اشاره به پرداختن به چنین موضوعاتی در آثار نمایشی افزود: روند ساخت آثار با چنین موضوعاتی نیازمند نگاه ویژه مسئولان فرهنگی در راس و همکاری هنرمندان در مراتب پایین تر است و چنانچه این دو در تعامل با هم جلو روند آثاز زیادی با موضوعات این چنینی خواهیم داشت.

وی درباره ویژگی نقش هایی که بازی می کند توضیح داد: من هیچ گاه نقشی را بازی نمی کنم بلکه آن نقش را باور کرده و با این عنوان که خودم هستم به تصویر می کشم. دلم نمی خواهد بازی کنم بلکه دوست دارم خودم باشم. در سریال سر دلبران نیز کار من نتیجه تلاش‌های لطیفی بود.

بازیگر سرّ دلبران با اشاره به اصالت خود بیان کرد: من همدانی هستم اما به دلیل اینکه در همدان گویش‌های ترکی، لری و کردی هم وجود دارد و اینکه در کودکی با پدر و مادرم به روستا می‌رفتم کردی صحبت کردن را یاد گرفتم. به همدانی بودنم افتخار می‌کنم و چون گویش همدانی به همان شکلی که در کتاب‌ها نوشته شده گفته می‌شود علاقمند به این گویش هستم و تمایلی به تهرانی صحبت کردن ندارم.

مدنی درباره فعالیت‌های کنونی خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتخابی ندارم، باتوجه به سن و سال من هر نقشی را انتخاب نمی‌کنم بلکه سنجیده انتخاب می‌کنم تا با شخصیت من همخوانی داشته باشد، من نمی‌توانم طنز بازی کنم. اگر پسرم، امیر شهاب رضویان پیشنهاد همکاری به من بدهد استقبال خواهم کرد.