به گزارش پارس نیوز، 

 بسیاری از مطبوعاتی ها و پیشکسوتان عرصه رسانه از زنده یاد حاج سید جوادی با ویژگی هایی همچون فروتنی، شرافت در کار و عمل، تلاشگری دلسوزانه و فردی افتاده حال و آرام یاد کرده و تواضع در عین فروتنی و گذشت برغم تحمل سختی ها و مشقت ها را از خصیصه های بارز آن فقید سفر کرده عنوان می کنند. 
بسیاری از همکاران آن مرحوم و اهالی مطبوعات معتقد هستند که 'سید جوادی' در طول دوره فعالیت مطبوعاتی خود هرگز قلم فروشی نکرد و حاضر نشد به هر قیمت و بهایی در مطبوعات و پیرامون آن مطلبی بنویسد.
زنده یاد سید جوادی همچنین در دوره ای از زندگی در کنار فعالیت مطبوعاتی به تالیف و ترجمه کتاب روی آورد که از آن جمله آثار وی می توان به «داستانهای شگفت انگیز»،«گنجینه‌ نثر فارسی»،«مقایسه سعدی و حافظ» از نظر غزل سرایی و سبک اشاره کرد.

** مولف و ژرف اندیش فرهنگ و مطبوعات
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرحوم حاج سید جوادی را از شخصیت های مولف و ژرف اندیش عرصه فرهنگ و مطبوعات کشور توصیف کرد و گف: وی در عین حال که دارای آثارعلمی مفیدی در حوزه های ادبی- فرهنگی بود، جایگاه ویژه ای در عرصه مطبوعات داشت اگرچه بیشتر در کسوت تدریس شناخته شده بود.
محمد سلطانی فر در گفت و گو با ایرنا با تسلیت درگذشت این روزنامه نگار پیشکسوت، مترجم و استاد برجسته دانشگاه تهران به خانواده آن مرحوم و جامعه مطبوعاتی کشور، اظهارداشت: حاج سید جوادی سالیان فراوانی از عمر بابرکت خود را در عرصه علم، فرهنگ و رسانه خدمت کرد که همواره منشا خیر بوده است.

** تراز روزنامه نگاری ایران 
پژوهشگر و پیشکسوت ارشد عرصه مطبوعات کشور نیز وجود افرادی همچون مرحوم سید جوادی را موجب ارتقای تراز روزنامه نگاری ایران دانست.
سید فرید قاسمی گفت: افرادی چون زنده یاد حاج سید جوادی با تلاش بی وقفه خود توانستند به عنوان بازیگران اصلی عرصه مطبوعات در دوران خود، ضمن افزایش آگاهی مردم درسال های دور، فرهنگ مکتوب را در مقابل فرهنگ شفاهی در حد قابل توجهی تقویت کنند.

** تعهد و پشتکار مثال زدنی 
رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز مرحوم حاج سید جوادی را انسانی شریف، متعهد و تلاشگر در عرصه مطبوعات توصیف کرد که به گفته او همواره منشا خدمات بهینه در جامعه بوده است.
محمد مهدی فرقانی به ایرنا گفت: بی شک خدمات و آثار و نتیجه تلاش های افرادی چون زنده یاد سید جوادی در حافظه و گنجینه عظیم تاریخ مطبوعات و روزنامه نگاری این کشور باقی مانده و همواره الگویی برای نسل امروز و آینده خواهد بود. 
به گزارش ایرنا، زنده یاد حسن صدر حاج سید جوادی فعالیت مطبوعاتی خود را با سردبیری هفته نامه «صدای قزوین» آغاز کرد و پس از طی یک دوره تحصیلی در پاریس و بازگشت به کشور، به همکاری با روزنامه «شاهد» پرداخت ،خیلی زود پایش به تحریریه روزنامه «اطلاعات» باز شد و به پیشنهاد عباس مسعودی مدیر این روزنامه، سردبیری «اطلاعات هوایی» را در دهه 30 شمسی برعهده گرفت. 
همکاری حاج سید جوادی در مجموعه اطلاعات پس از چندی پایدار شد و او در فاصله سال های دهه 30 تا سال 58 که به پیشنهاد خود از این روزنامه بازخرید شد، سردبیری اطلاعات هوایی، اطلاعات جوانان، دبیری سرویس اجتماعی و فرهنگی روزنامه اطلاعات، سردبیری روزنامه اطلاعات و در نهایت ریاست آرشیو و کتابخانه این روزنامه را بر عهده داشت.
از کارنامه حسن صدر حاج سید جوادی پیداست که بیشترسوابق و تجارب او در روزنامه اطلاعات رقم خورده است؛ روزنامه ای که اینک 90 سالگی انتشار را هم پشت سر گذاشته و درست به همین دلیل، خود به یک نماد مطبوعاتی بدل شده است. 
مرحوم حاج‌ سیدجوادی کتاب‌هایی هم در زمینه مسایل اجتماعی و ادبی دارد که «کشتی به خشک راندن» یکی از آن‌ها به شمار می آید.
درپی درگذشت زنده یاد حاج سید جوادی، انجمن پیشکسوتان مطبوعات نیز ضمن انتشار اطلاعیه‌ای درگذشت این روزنامه‌نگار باسابقه که بیش از دو دهه از دبیران ارشد روزنامه اطلاعات و نیز در دهه‌ی پنجاه سردبیر این روزنامه بود را به خانواده وی، اهالی مطبوعات و جامعه فرهنگی کشور تسلیت ‌گفت.
مرحوم حاج سید جوادی، هفته گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد، اما روز گذشته درسن 89 سالگی دارفانی را وادع گفت.


انتهای پیام/