به گزارش پارس نیوز، 

‌رضا مسعودی ‌افزود: چند سالی است که گروه‌های دانشجویی هنری و بخصوص گروه‌های تئاتر دانشجویی فعالیت‌های خود را به‌صورت جدی‌تر دنبال می‌کنند و هرچه این فعالیت‌ها جدی‌تر می‌شود گروه‌ها، بیشتر مورد کم‌لطفی‌های مختلف قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: در کشورهای مختلف دنیا ما شاهد هستیم که حمایت‌های مختلفی (از قبیل استعدادیابی و...) از گروه‌های دانشجویی به عمل می‌آید، اما در هرمزگان نه‌تنها حمایتی نمی‌شود بلکه سنگ‌اندازی‌های گوناگون نیز انجام می‌شود.

مسعودی با اشاره به اینکه مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان استان، هر جامعه و گروه هرچند هم قدرتمند باشند، برای تداوم نیاز به جذب و تزریق جوان‌های مستعد دارد، اضافه کرد: آیا این بزرگواران به فکر آن هستند که بالاخره روزی از توانشان کاسته خواهد شد و فعالیت‌های هنری‌شان هرچند هم توانمند، محدود خواهد شد و به همین نیروهای جوان و مستعد نیازمند خواهید بود؟!

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا از گروه‌های دانشجویی حمایت نمی‌شود، خطاب به متولیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان استان، عنوان کرد: شاید برای شما زیاد مهم نباشد اما جهت اطلاع می‌گویم، گروه تئاتر دانشگاه علوم پزشکی، حداقل دو سال است که تنها در جشنواره بین‌المللی سیمرغ، جوایز گوناگونی را به دست می‌آورد و رسالت خود را برای سربلندی نام استان انجام می‌دهد و استان هرمزگان حساب ویژه‌ای در جشنواره دانشجویی در بخش تئاتر دارد اما درون استان متأسفانه ماجرا، چیز دیگری است.

رئیس کانون تئاتر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: بعد از مدت‌ها دوندگی حتی حاضر نشدید که جهت اجرای عموم، مجوز بدهید و به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر، زحمات 7 ماهه یک گروه 20 نفره تمام دانشجویی را دفن و نابود کردید.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی شما تشخیص هنرمند بومی از غیربومی است، اضافه کرد: بنده به هرمزگانی بودن خود می‌بالم و افتخار می‌کنم اما متر و معیار شما برای تشخیص هنرمند بومی از غیربومی چیست که اصل و رسالت هنر را رها کرده‌اید و حواشی را دنبال می‌کنید، من که اسم خود را هنرمند نمی‌توانم بگذارم اما هنرمند واقعی و توانمند را ستایش می‌کنم بدون حتی لحظه‌ای تفکر از بومی یا غیربومی بودن چراکه تمامی ما انسان هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم، این اصل را فراموش نکنید.

مسعودی ادامه داد: این دانشجویان و جوانان توانمندی‌های فراوانی دارند و برای هرچه بهتر شدن نیاز به حمایت و هل دادن توسط شما به جلو هستند، چرا از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌کنید و آن‌ها را به عقب پس می‌زنید.

رئیس کانون تئاتر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه این دانشجویان بدون هیچ پشتوانه مالی و تنها با هزینه شخصی فعالیت می‌کنند و تنها برای عشق و هدف خود می‌جنگند، مگر قشر دانشجو چه درآمدی دارد، خاطرنشان کرد: با این رویه‌ای که در حال حاضر وجود دارد قطعاً در آینده‌ای نه‌چندان دور، نسل‌های بعدی تئاتر این استان به قوت الآن نخواهند بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم حداقل افراد تصمیم‌گیرنده و تأثیرگذار، متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و هنرمندان استان برای لحظه‌ای هم که شده به فکر فرو بروند.