به گزارش پارس نیوز، 

صفحه اینستاگرام را که باز می‌کنم پر شده از شات اسکرین‌های که از صفحه علی کریمی بازیکن فوتبال تیم ملی کشور گرفته است و در آن از مردم کشور خواسته شده است تا به مدت یکماه اقلامی مانند سکه و خودرو از بازار نخرند و همه باهم اتحاد داشته باشند تا اجناس ارزان شوند.

موجی که این بار سلبریتی‌ها همه باهم به اشتراک گذاشته‌اند اگرچه در نفس خود کار بدی نیست اما مساله اینجاست که غالب مردم سبک زندگی متفاوتی با این جماعت راحت طلب دارند و عملا توان غالب مردم پاسخگوی خرید هر روزه و هرماهه ماشین گران قیمت یا طلا نیست و بیشتر صرف خرید کالاهای ضروری می‌شود. کالاهایی که اگر از آن هم چشم بپوشند باید چشم به دیار باقی باز کنند و از دنیا دل بکنند.

مردمی که با سیاست‌های غلط اقتصادی دولت برای تامین نان شب خود نیز محتاج هستند و هیچ کس پاسخگوی وضعیت آنان نیست و این نتیجه حمایت از سلبریتی‌ها از سیاست‌های تدبیر و امیدی‌هاست که اگرچه وعده‌ دادند با کلید مشکلات را حل خواهند کرد اما دولت منتخب آنان قفلی بر راه‌های باقی مانده برای بهبود اقتصاد کشور زد و عملا زندگی مردم فلج شده است.

اما پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که اساسا چه اتفاقی افتاده است که سلبریتی‌ها دست به چنین واکنش‌هایی زده‌اند. سلبریتی‌هایی که غالبا احساسی تصمیم می‌گیرند و فضای اجتماعی را نیز با جو و هیجان خود همراه می‌کنند.

همین ماه گذشته بود که تعداد زیاد از آنان در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت از رفتن به افطاری برگزار شده از سوی روحانی پشت کردند و عدم حضور خود را در این افطاری رسانه‌ای کردند. مساله‌ای که شاید در ظاهر خود موضوع پیچیده‌ای نباشد اما به نظر می‌رسد فارغ از اینکه این سلبریتی‌ها نگران مردم باشند و از وضعیت معیشتی آنان ناراضی باشند، بیشتر به فکر خود هستند و روحانی عملا نتوانسته است انتظارات آنان را در عرصه‌های مختلف برآورده کند.

سلبریتی‌ها و قشر مرفه جامعه انتظار داشتند با روی کارآمدن روحانی زمینه رفاه آنان بیشتر شده و این جماعت بتوانند برای خرید کالاهای لوکس و تحملاتی از راحتی بیشتر برخوردار باشند اما برهم خوردن برجام در کنار نوسانات بازار ارز که بر تمامی اجناس کشور همچون خودروها تاثیر گذاشته است، محاسبات آنان را به هم زد و حالا از اقدام خود پشیمان شده‌اند.

پشیمانی که دیگر سودی به حال کشور ندارد و اگرچه در ایام انتخابات نکات لازم درباره بی عملی روحانی در حوزه اقتصادی و بحرانی شدن وضعیت معیشتی مردم داده شد اما آنان انقدر درگیر حواشی میتینگ‌های برگزار شده از سوی ستاد انتخاباتی روحانی بودند و ورود زنان به ورزشگاه و لغو کنسرت‌ها برایشان اولویت بود که توجهی به ناکارآمدی اقتصادی در دولت اول روحانی نکردند.

کمپین علی کریمی در فضای مجازی در  شرایطی صورت گرفته است که کشور وضعیت بحرانی روبروست و تحریم بازار از سوی مردم زمینه رکود جدی را در کشور ایجاد می‌کند، مساله‌ای که معاندین نظام نیز به خوبی از ان آگاهند هم نوا با سلبریتی‌های غافل آن راتبلیغ می‌کنند، در این وضعیت باید گفت که ای کاش سلبریتی‌ها  مردم را به جای تحریم کردن بازار خود مقید به خریدن کالاهای ایرانی می‌کردند تا کار تولیدکنندگان ایرانی رونق گرفته و اقتصاد کشور سامان یابد، مساله‌ای به کرات از سوی سلبریتی‌ها فراموش می‌شود و آنان برندهای رنگارنگ اروپایی را به تولیدات ایرانی ترجیح می‌دهند.