به گزارش پارس نیوز، 

 رباب عزیزخانی روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیر افزود: این اعتبار از محل اعتبارات دولتی ، منابع داخلی و کمک خیرین تامین شد.
وی به ایجاد بخش نو رسیده ها در سایت کتابخانه های عمومی استان اشاره کرد و گفت: این بخش با هدف توزیع کتاب در مضامین مختلف دایر شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به این بخش عناوین کتاب مورد نظر خود را جویا شوند.
وی همچنین در زمینه کتاب های موجود در چهار کتابخانه عمومی شهرستان نیر اظهار کرد: در این مراکز 46 هزار و 649 نسخه انوع کتاب وجود دارد و در سال گذشته 16 هزار و 398 نسخه کتاب به امانت داده شد.
وی اظهار کرد: کار شرکت در جشنواره رضوی بصورت آنلاین آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه خواهد یافت.
طاهر براتچیان ، معاون فرماندار نیر هم در این جلسه از شهرداری های نیر و کوراییم خواست نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را پرداخت کنند.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر 10 دقیقه است.
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و به گفته مسوولان فرهنگی دلیل اصلی آن آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.
13 باب کتابخانه عمومی نهادی و هفت باب کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل فعال است و در این کتابخانه ها به بیش از 17 هزار و 400نفر خدمات ارائه می شود.
امانت 6 ماهه کتابخانه های عمومی اردبیل بیش از 70 هزار نسخه است.