به گزارش پارس نیوز، 

بر اساس آمارهای به دست آمده، در یک هفته بین روزهای چهارم تا دهم ماه ژوئن، آگهی‌هایی که برای جدیدترین قسمت از این فرنچایز علمی‌تخیلی روی آنتن رفتند ارزشی معادل ۶.۹۱ میلیون دلار داشتند. این 1439 آگهی در تلویزیون ملی و از 47 شبکه مختلف پخش شدند. تخمین زده می‌شود حدود 419 میلیون بار این آگهی‌ها دیده شده باشند.

کمپانی یونیورسال اولویت‌های پخش خود را در میان چند شبکه بزرگ از جمله ان‌بی‌سی، ای‌بی‌سی و یواس‌ای توزیع کرد. علاوه بر این، ترجیح این کمپانی روی تبلیغ‌هایی بود که در میان رخدادهای بزرگ از جمله مسابقات فینال ان‌بی‌ای (لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا)، فینال استنلی کاپ (لیگ هاکی روی یخ حرفه‌ای آمریکا) و برنامه پربیننده «امریکن نینجا واریور» به نظر مخاطبان رسانده می‌شدند.

روی هم رفته تا به حال این فیلم چیزی حدود ۲۳.۳۴ میلیون دلار خرج آگهی کرده است.

فیلم «فوق‌العاده‌ها ۲» محصول استودیوی پیکسار متعلق به دیزنی در رتبه دوم پس از «دنیای ژوراسیک: امپراتوری سقوط‌کرده» قرار گرفت. در بازه یک هفته‌ای اشاره‌ شده 989 آگهی تلویزیونی از این فیلم در 39 شبکه مختلف روی آنتن رفت و تخمین زده می‌شود که ارزش کلی آن‌ها چیزی حدود ۵.۲۹ میلیون دلار بوده باشد. تبلیغ‌های این فیلم بیش از 390 میلیون بار دیده شدند.

تخمین زده می‌شود تا به حال ۲۳.۵۹ میلیون دلار خرج تبلیغ برای این فیلم شده باشد.

فیلم‌های «سیکاریو ۲: روز سولدادو» محصول کمپانی کلمبیا پیکچرز، «اوشن ۸» محصول برادران وارنر و «هتل آرتمیس» محصول گلوبال رودز لیست پنج فیلم اول را تکمیل می‌کنند.

«سیکاریو» در بازه یک هفته‌ای ۳.۷۹ میلیون دلار خرج 413 آگهی پخش شده از 27 شبکه کرد. تا به حال روی هم رفته ۷.۱۳ میلیون دلار خرج تبلیغ این فیلم شده است. تخمین زده می‌شود که این تبلیغ‌ها چیزی حدود 169 میلیون بار دیده شده باشند.

در یک هفته مورد اشاره «اوشن ۸» و «هتل آرتمیس» به ترتیب ۳.۰۹ میلیون دلار و ۲.۹۴ میلیون دلار خرج 720 آگهی پخش‌شده در 47 شبکه و 928 آگهی پخش‌شده از 24 شبکه کردند. روی هم رفته خرج آگهی‌های فیلم‌ها چیزی حدود ۱۵.۸۱ میلیون دلار و ۱۲.۰۴ میلیون دلار بوده است. این آگهی‌ها به ترتیب چیزی حدود 247 میلیون بار و 236 میلیون بار دیده شده‌اند.

نکته جالب دیگر این است که «دنیای ژوراسیک» بهترین «شاخص توجه»‌ را هم در این میان با امتیاز 137 به خود اختصاص داد. این نکته به این معنی است که آگهی‌های این فیلم 37 درصد اختلال کمتری نسبت به میزان متوسط داشتند. منظور از اختلال عوض کردن کانال تلویزیون، فست‌فوروارد کردن یا خاموش کردن تلویزیون است.