به گزارش پارس نیوز، 

سینمای ایران در سال 97 تاکنون اکران سراسری چهارده فیلم را پشت سر گذاشته که از این میان سهم سینمای کمدی شش فیلم بوده و مابقی آثار اکثراً در ژانرهای اجتماعی بوده اند.

حال با عبور از اکران نوروزی و مشخص شدن فیلم های اکران دوم نوروز اهالی سینما در انتظار اکران فیلم‌هایی هستند که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمدند. فیلم‌هایی که با اکرانشان تنوع بیشتر و بهتری به چرخه اکران سینمای ایران خواهند داد.

کار کثیف

فیلم سینمایی "کار کثیف" به نویسندگی و کارگردانی "خسرو معصومی" که نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمده بود از جمله آثاری است که تابستان امسال شانس اکران در سینماهای کشور را دارد.

این فیلم با سوژه قرار دادن معضل بیکاری در ابتدا به امر سراغ اتفاق نسبتاً مناسبی رفته اما این ایده در طرح باقی مانده و در میان دیالوگ ها و اتفاقات نامنسجم فیلم کاملاً به حاشیه رانده شده است.

"کار کثیف" مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع کار و مهاجرت می پردازد. در این فیلم پدرام شریفی نقش اول را بر عهده داشته و درگیر مشکلات و خلافکاری های اجتماعی می شود و به همین دلیل مشکلات فراوانی روبروی وی قرار می گیرد.

کار کثیف

از جمله مهم ترین سوژه های اکران این فیلم سینمایی می توان به حضور زنده یاد لوون هفتوان بازیگر مطرح سینمای ایران در سالیان اخیر اشاره کرد. وی برای آخرین بار در فیلم کار کثیف طعم اکران عموم را پس از درگذشت خود تجربه خواهد کرد.

رسم عاشق کشی، تابو، خرس، پر پرواز، جایی در دور دست و دلباخته از جمله آثار سینمایی است که خسرو معصومی کارگردانی آنها را بر عهده داشته است.

خسرو معصومی متولد 1334 بهشهر، فارغ التحصیل سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک است. وی از سال 1355 فعالیت خود را در سینمای آزاد بندرعباس آغاز کرد و از اوایل دهه 1360 با کارگردانی فیلم های کوتاه و بلند ادامه فعالیت داد.

اکران تابستان سینمای ایران در آستانه کاری کثیف/آخرین هنرنمایی لوون هفتوان بر پرده سینما////////////////////شنبه

پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی، خیام وقار کاشانی، مهران نائل، اکبر معززی، نیکان فهیم نیا، کامران فیوضات، مسعود فروتن، آرزو ابی‌زاده، پیام احمدی نیا، ابراهیم عمادی، مهرداد فلاحتگر، حماسه دولتشاهی، رضا یوسفی، مهدی جمشیدی، مهدی میراکبری، علی محمدی، سیمون باغداساریان، حسین زمانی، وحید حبیبیان، علی بهمنش، مرجان نکویی، نیما مهتابی، ساجده مرادپور، امیر پاسبان، امیرحسین آصفی، بهادر اونلو بازیگران یکی از پربازیگرترین فیلم های جشنواره فجر امسال هستند.

خسرو معصومی در سال 2013 به عنوان داور بخش اصلی جشنواره شانگهای چین انتخاب شد و در همین جشنواره (به دلیل برنده شدن دوبار جایزه اصلی در این جشنواره) بزرگداشت وی برگزار شد.

انتهای پیام/