هومن جعفری - طنزنویس


1. کار به جایی رسیده که یک فعال دانشجویی در فضای مجازی گزارش کاملی از بازداشت شدن خودش به دلیل وساطت برای کامیون داران و اتوبوس داران اعتصاب کننده را منتشر کرده بعد اطلاعیه‌ای صادر شده که ایشان اصلاً بازداشت نشده! تازه طرف قرار بازداشت خودش را هم منتشر کرده! یا طرفین همزمان ما را سرکار می‌گذارند یا همزمان ما را گیر آورده‌اند یا اینکه جدا جدا ما را سرکار گذاشته‌اند! به عقل بنده چیز دیگری نمی‌رسد. اگر به عقل شما چیزی می‌رسد در همان کله خودتان نگهش دارید و به همین گزینه‌های کم خطرتر بسنده کنید.

2. رئیس اتحادیه اغذیه فروشان مواد غذائی گفت: امروز فروش اصلی اغذیه‌فروشان و ساندویچی‌ها، فلافل است زیرا قیمت آن ارزان است. امروز مردم به دنبال یک غذای شکم‌پرکن هستند نه غذای دارای پروتئین.

در همین راستا یادآوری می‌کنیم که «اشکنه» هم از غذاهای ارزانی است که مردم می‌توانند در شرایط سختی میل کنند. دستکم آقای علم الهدی که قبلاً اینطوری می‌گفت!

3. سایت‌های طرفدار احمدی نژاد شایعه کرده‌اند که شناسنامه آقای مشایی توقیف شده! با در نظر گرفتن اینکه انتخاباتی در میان نیست و با حدس به اینکه آقای مشایی قصد تجدید فراش هم نداشته، تنها استفاده‌ای که از این شناسنامه می‌توانسته انجام بدهد عبارتند از:

1. گرفتن فیلم از ویدئو کلوب محل!

2. گرفتن فیلم از ویدئوکلوب محل‌های دیگر!

ما کارکرد دیگری برای شناسنامه سراغ نداریم. اگر شما دارید اطلاع بدهید.

4. اعلام شده قیمت بلیت کیش تا هفتصد هزار تومان بالا رفته. البته ما نمی‌توانیم این شایعات را تأیید کنیم اما پیشنهاد می‌کنیم دوستان از آقای نجفی شهردار سابق تهران سؤال کنند. ایشان دستشان در کار است، از قیمت بلیت کیش بیشتر از ما مطلع هستند!

5. ظاهراً در فدراسیون فوتبال آنقدر روابط شتر گاوپلنگی حاکم است که خودشان هم یادشان رفته فوتبالی هستند! نامبردگان در بیانیه‌ای روابط دیپلماتیک با فدراسیون یونان را تعلیق کرده‌اند! حالا اینکه روابط دیپلماتیک فدراسیون ما با یونان غیر از دوتا دانه تبریکات ای میلی برای سال نو و عید و این حرف‌ها، چه چیز دیگری می‌تواند باشد را نمی‌دانیم اما واقعاً شانس آوردیم آقای تاج را جو نگرفت و به یونان اعلام جنگ نداد!

6. اعلام شده که مردم خواهان محاکمه بهروز وثوقی هستند و عده‌ای هم این حرف را جدی نگرفته‌اند اما بنده شخصاً خبر دارم از آقای بهروز وثوقی دردادگاه های ایران شکایتی از طرف ورثه برادران آب منگل تنظیم شده که به ضرب و جرح و چاقو کشی و موارد مشابه مربوط می‌شود! گویا فیلمی هم ضمیمه پرونده بوده که البته ما چون آنرا ندیده‌ایم نمی‌توانیم قضاوت کنیم.

7. این حزب اعتماد ملی هم برای خودش داستانی دارد. کروبی از داخل حصر برای دومین بار استعفا داده، با استعفایش مخالفت کرده‌اند! دفعه سوم هم استعفا بدهد بعد شما قبول نکنید دوباره داخل مجمع سالیانه‌تان بزن بزن راه می افتد و شر می‌شود ها! من گفته باشم!

مثل این تیم‌های فوتبال به آقای کروبی پست مدیرفنی حزب را بدهید، قال قضیه را بکنید.

8. حالا که زیدان در اوج کنار رفته و رئال مادرید را ترک نموده، بدین‌وسیله از بعضی از وزرا، بعضی از معاونان وزرا، بعضی از مدیران ارشد و رده‌بالا در سمت‌های مختلف درخواست می‌شود که به نامبرده تأسی نموده، بروند خانه‌شان! باور کنید شما برای ما حتی از زیدان هم مهم‌تر هستید. اصلاً قهرمان واقعی شما هستید. حالا میشه بسه؟ از زمان گروهبان دومی هیتلر تا الان مدیرکلی برو دیگر!