به گزارش پارس نیوز، 

برنامه مستند «خارج از کادر» با تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی، هر هفته میزبان یکی از بزرگان عرصه تلویزیون، تئاتر و سینمای کشورمان می‌شود.

بر اساس این گزارش، دوربین «خارج از کادر» این‌بار به سراغ اکبر منانی رفته است و او را خارج از کادر همیشگی با مخاطبانش روبه‌رو کرده است.

اکبر منانی متولد سال ۱۳۱۸ در اصفهان است و کار حرفه‌ای دوبله را از سال ۱۳۴۰، گویندگی در رادیو را از سال ۱۳۴۲ و مدیریت دوبلاژ را از سال ۱۳۴۳ شروع کرده است

او در فیلم‌ها، مجموعه‌ها و انیمیشن‌های بسیاری همچون مجموعه‌هایی مثل پوآرو (به‌جای هرکول پوآرو)، پرستاران (به‌جای فرانک)، بهترین سال‌های زندگی ما (به‌جای فردریک مارچ)، زبل‌خان (به‌جای زبل‌خان)، ماجراهای گالیور (به‌جای گلام با تکیه کلام من می‌دونم) حرف زده است.

اکبر منانی نخستین منبع مدون تاریخ دوبله ایران را با نام «سرگذشت دوبلهٔ ایران و صداهای ماندگارش» نوشته‌است. این اثر که نگارش آن ۱۷ سال به طول انجامید به چگونگی، چرایی و زمان ورود دوبله به ایران می‌پردازد.

این قسمت از برنامه «خارج از کادر» به‌کارگردانی فرشاد خلیل‌پور جمعه شب ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود. بازپخش آن نیز در ساعت ۰۶:۳۰ و ۱۴:۳۰ روز شنبه و ۲۲:۳۰ دوشنبه خواهد بود.


انتهای پیام/