به گزارش پارس نیوز، 

در طی یادداشتیفریبا کوثری بازیگر مطرح سینما ، تلویزیون و تئاتر  دلیل اینکه در مراسم افطاری رئیس جمهور شرکت نخواهد کرد نوشت :

 

 

اقای رئیس جمهور سلام
 
در روزهای که همه اتفاقات دست به دست هم میدهد که مردم در سایه تردیدی که هر روز دامنه اش گسترده تر میشود،بخاطر اعتمادی که به شما داشتند و شاید هنوز هم داشته باشند!
خدا میداند که هر روز ارزو میکردم از لاکی که به هر دلیل در ان فرو رفتید بیرون ائید و مانند خطابه های شور انگیز روزهای پر امید انتخابات،به همه ثابت کنید که در انتخاب شما بی راهه نرفته اند،اما افسوس که هر روز نا امید و نا امیدتر شدم..
دل بستم به چند سخنرانی اخیر شما و سکوت کردم تا مبادا زبان در راهی گذارم که کور سوهای امید ملتم را خاموش کنم.
از تلگرام گفتید....نشد
از تریبون رسمی دولتتان برای رفع تبعیض حضور بانوان در ورزشگاها گفتید...نشد
تا اینکه پیش از ماه رمضان شنیدم و به جانم نشست.
فرمودید امسال در دولت سفره افطاری پهن نخواهد شد مگر روزه دارش مردمی باشند که با همه گرفتاری هایشان هنوز قوی ترین بازوی اقتصادی شمایند،و با همتشان چرخ اقتصاد میچرخد در روزگاری که در بازی سیاست ورزان هر روز سخت و سخت تر میچرخد..
و اما حیرت امروز وقتی از سفر شیراز که برای ازادی زندانیانی با جرائمی غیر عمد و مالی رفته بودم با دنیایی از اندوه به خانه امدم و اولین چیزی که دیدم دعوتنامه ،دعوت به افطاری بود که قرار بود نباشد،تا روزی که حقوق معوقه ای از کارگران نمانده باشد..
قرار بود نباشد تا کودک کاری با شکم گرسنه بر سر هیچ چهار راهی افطاری نفروشد...
قرار بود نباشد ،تا بانوی سرپرست خانواری ناتوان نمانده باشد در دولت پناه دهنده محرومان...
اقای روحانی عزیز-تشکر میکنم از دعوتی که نمودید به رسم ادب هرچند خوشحالم نکرد..
احتراما دعوت شما را رد میکنم به دو دلیل..
اول اینکه شاید سهم افطاری من کودک گرسنه ای را سیر کند.
دوم اینکه ترس دارم برای فردای خودم که چگونه،در چشم مردمی بنگرم که تا به امروز با همه مشکلاتشان مرا در دامن پر مهرشان در اوجی نگه داشته اند ،که بی حضورشان ممکن نبود..
و در خاتمه شما را دعوت میکنم به سفره افطار خانواده های بی سرپرستی که میزبان من هستند در روزی که سفره افطار شما در غیبتشان پهن خواهد شد..
فریبا کوثری
 


انتهای پیام/