به گزارش پارس نیوز، 

اسفندیار رستم زاد افزود: مجموع جمعیت 10 تا 49 ساله های این استان 392 هزار و 128 نفر است که از این تعداد 21 هزار و 339 نفر را افراد بی سواد تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: نرخ باسوادی این جمعیت 94.5 درصد است و بر اساس اعلام مرکز آمار ایران و سرشماری انجام گرفته در سال 95، بیش از 21 هزار نفر از این افراد بی سواد بوده که باید شناسایی و زیر پوشش آموزش های این مرکز قرار گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به کاهش نرخ بی سودی در استان یادآور شد: تعداد افراد بی سواد در برخی شهرستان ها به حداقل رسیده
بطوریکه بر اساس آمار سال 90، تعداد بی سوادان این استان 28 هزار و 587 نفر بود که این رقم در چند سال اخیر کاهش یافته است.
رستم زاد افزود: هدفگذاری نهضت در این زمینه جذب تمامی افراد بی سواد و پوشش کلی آنها در آینده است که در صورت جذب، معضل بی سوادی در این استان ریشه کن می شود.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای شناسایی و جذب این افراد در دستور کار این سازمان قرار دارد گفت: امسال سه هزار و و 874 نفر بیسواد در استان زیر پوشش آموزش های سواد آموزی این سازمان قرار خواهند گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام دوره های آموزش سوادآموزی نهضت را شامل سوادآموزی به مدت 400 ساعت، تحکیم 200 ساعت و تکمیلی 600 ساعت اعلام کرد و گفت: سوادآموزان باید در دوره های آموزشی این مراحل را طی کنند.
استان ایلام نزدیک به 600 هزار نفر جمعیت دارد.