به گزارش پارس نیوز، 

«سولو: داستانی از جنگ‌ ستارگان» جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» این آخر هفته اکرانش را شروع کرد و موفق شد تا راس باکس آفیس آمریکا را در اختیار بگیرد.

این فیلم که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم کن 2018 تجربه کرد با فروشی 100 میلیون دلاری فیلم تازه‌وارد آخر هفته شد.

فیلم آمریکایی «سولو: داستانی از جنگ‌ ستارگان» به کارگردانی ران هوارد که با الهام از سری فیلم‌های «جنگ‌ ستارگان» ساخته شده محصول دیزنی و لوکاس فیلم است در چهار روز نخست اکرانش در آمریکای شمالی 101 میلیون دلار فروخت.

این فیلم که اوایل همین ماه در بخش خارج از مسابقه جشنواره کن نمایش داده ‌و با اقبال روبه‌رو شد، در بازار چین با فروشی ۱۰.۱ میلیون دلاری کارش را شروع کرد.

به این ترتیب این فیلم از نظر موفقیت در فروش پس از «یک سرکش: داستانی از جنگ ستارگان» در سال 2016 قرار می‌گیرد که افتتاحیه‌ای 155 میلیون دلاری را در آمریکای شمالی تجربه کرده بود.

انتظار می‌رفت فروش «سولو» در اولین آخر هفته اکرانش 130 تا 150 میلیون دلار در بازار داخلی باشد.

در فیلم «سولو» آلدن ارنرایک، چوباکا، دونالد گلاور، وودی هارلسون، تندی نیوتون، پل بتانی، فوبه والر-بریج، و امیلی کلارک بازی کرده‌اند.

در همین حال «دد پول ۲» با فروش ۴۲.۷ میلیون دلار دیگر فروشش را در آمریکا به ۲۱۸.۲ میلیون دلار رساند. این فیلم که به کارگردانی دیوید لیچ ساخته شده 57 میلیون دلار دیگر هم در بازار بین‌المللی فروخت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوشنبه مجموع فروشش به حدود 500 میلیون دلار برسد.

در عین حال «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» نیز به فروش خود ادامه می‌دهد و در پنجمین هفته اکرانش ششمین فیلم پرفروش تاریخ در بازار داخلی آمریکا شده است و در مکان سوم باکس آفیس آمریکا جای دارد. پیش بینی فروش این فیلم تا پایان تعطیلات آخر هفته ۲۰.۱ میلیون دلار است.

در بازار بین‌المللی این فیلم ۳۲.۵ میلیون دلار دیگر فروخت تا در سطح جهانی تاکنون ۱.۹ میلیارد دلار فروش کرده باشد.

«کلوپ کتاب» فیلمی که هفته پیش اکرانش را شروع کرد این هفته در جایگاه چهارم نشست. این محصول پارامونت که درباره چهار خانم مسن است، با فروش ۹.۵ میلیون دلار دیگر، مجموع فروشش را به ۳۴.۲ میلیون دلار رساند. این فیلم ساخته بیل هولدرمن با بازی دایان کیتون، جین فوندا، کندس برگن و مری استین‌برگن چهار دوست قدیمی را تصویر می‌کند.