به گزارش پارس نیوز، 

در این بخش از نمایشگاه، بیش از 130 غرفه در مساحتی بالغ بر پنج هزار متر مربع فعالیت می کنند.
غرفه های حاضر در سالن های بخش عفاف و حجاب، انواع لباس های زنانه، مردانه، بچه گانه و ملزومات عفاف و حجاب را به مشتریان عرضه می کنند.
در این میان دو بخش به دلیل ازدحام بالا، نظر مخاطبان را به خود جلب می کند، غرفه تعویض چادر کهنه با نو و غرفه دوخت رایگان، در غرفه تعویض چادر کهنه با نو، بانوانی به چشم می خورند که تعدادی چادر مستعمل در دست دارند و عده ای نیز در حال گپ و گفت با غرفه داران هستند تا ببینند می توانند در ازای دو چادر کهنه، چادر رایگان دریافت کنند.
در بخش دوخت رایگان هم صفی از بانوان در انتظار دیده می شود تا به نوبت وارد و چادرهای خریداری شده را برای دوخت به بانوانی که پشت چرخ های خیاطی نشسته اند، تحویل دهند.

** چادر 'حریرالاسود' فقط 68 هزار تومان
مدیر طرح نذر حجاب (طرح فردوس) در نمایشگاه قرآن در توضیح فعالیت این دو غرفه به خبرنگار فرهنگی ایرنا می گوید: این طرح سال 95 در نمایشگاه قرآن به صورت آزمایشی اجرا و سال 96 هم رونمایی شد، دلیل این کار هم بالا بودن قیمت محصولات حجاب بود.
اسدالله سلیمانی می افزاید: پس از آنکه تلاش ها برای پایین آوردن قیمت محصولات حجاب به نتیجه نرسید، با تعدادی از دوستان، شرکتی راه اندازی و سه مدل چادر را از میان 30 مدل 'نذر حجاب' کردیم.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، چادرهای کهنه با نو تعویض می شود، ادامه می دهد: در طرح فردوس بدون دریافت هیچ سودی، قواره چادری و دو طرح خبرنگاری و دانشجویی نیم بها به مشتریان عرضه می شود البته سال اول قیمت چادرها 35 و سال دوم 49 هزار تومان بود.
به گفته عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات عفاف و حجاب، امسال چادرهای طرح فردوس که جنس آن حریر الاسود است در نمایشگاه قرآن به قیمت 68 هزار تومان عرضه می شود؛ مبلغی که به میزان نصف قیمت پارچه چادری دوخته نشده است.
سلیمانی با بیان اینکه بازدیدکنندگان می توانند در ازای یک چادر کهنه و پرداخت 68 هزار تومان یکی از سه چادر طرح فردوس را دریافت کنند، اضافه می کند: برخی تصور کردند در ازای چادر مستعمل، چادر نو دریافت می کنند در حالیکه فقط دوخت چادر در نمایشگاه رایگان است.
وی توضیح می دهد: در برخی از 110 نمایندگی طرح فردوس در سراسر کشور هم طی سال برای مشتریان رایگان چادر دوخته می شود؛ حتی چادرهایی که از بیرون از فروشگاه های طرح خریداری شده باشد.

** به چادر هم یارانه تعلق گیرد
مدیر طرح نذر چادر (طرح فردوس) با بیان اینکه دست اندرکاران این طرح از هیچ پشتیبانی مالی برخوردار نیستند، می گوید: برخی خیران در این امر مشارکت کرده اند اما امیدوار هستیم بر تعداد این افراد افزوده شود تا بتوانیم بیش از پیش به ارائه خدمات بپردازیم.
سلیمانی می افزاید: متاسفانه هجمه علیه بانوان محجبه زیاد است، آنها در جبهه فرهنگی در حال جنگ هستند بنابر این یکی از مسائلی که نسبت به آن بی توجهی شده، این است که به پوشش آنها یارانه تعلق نگرفته در حالیکه جا دارد به همان اندازه که علیه حجاب و پوشش هزینه می شود، این دو مقوله مورد حمایت قرار گیرد و ب اختصاص یارانه مناسب بتوان با هزینه کمتر، چادرهایی با کیفیت و ارزان را عرضه کرد.
وی با طرح این سوال که چرا باید بانوانی که پوشش خود را رعایت می کنند، محصولات حجاب را با بالاترین قیمت تهیه کنند، اظهار داشت: در همین نمایشگاه قرآن چادرهایی با قیمت های بالا و تا 700 هزار تومان به فروش می رسد.

** اشتغال زایی برای زنان سرپرست خانوار
سلیمانی یکی از اهداف طرح را اشتغالزایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار عنوان و اضافه می کند: برای عملیاتی شدن این طرح و رسانه ای شدن آن به بسیاری از نهادها و سازمان ها مراجعه کردیم در حالیکه آنچه مورد انتظار بود، اتفاق نیفتاد، صدا و سیما، برای این کار مبلغ زیادی پول درخواست کرد در حالیکه دست ما خالی از این میزان وجه بود.
مدیرعامل برند «حجاب گستر» می گوید: اکنون قیمت ارزی که به خرید بیشتر کالاها تعلق می گیرد، 4200 تومان است اما همین مبلغ هم در اختیار ما برای خریداری پارچه قرار نمی گیرد، این موضوع باعث شد که قیمت چادری که سال گذشته در نمایشگاه قرآن عرضه شد ( 49 هزارتومان) به 68 هزار تومان برسد.
وی درباره نحوه استفاده از چادرهای کهنه تعویضی در نمایشگاه قران می افزاید: سال اول این چادرها دور انداخته می شد اما برای سال بعد به پیشنهاد برخی، چادرهای سالم و قابل استفاده در اختیار کمیته امداد قرار گرفت و مقداری هم برای زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شد.
به گفته سلیمانی، چادرهای کهنه و مستعمل زیبنده بانوان محجبه نیست از این رو این چادرها در طرح فردوس از خانه ها جمع آوری می شود.
مدیر طرح نذر چادر (طرح فردوس) استقبال از این طرح را در بیست و ششمین نمایشگاه قران کریم عالی توصیف و اضافه می کند: با وجود تبلیغات اندک، بازدید کنندگان زیادی از غرفه های عفاف و حجاب بخصوص غرفه تعویض چادر کهنه با نو دیدن کرده و از امکان دوخت رایگان چادر هم بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه رسالتی سنگین بر دوش همگان در مقابل خون شهدا وجود دارد، ادامه می دهد: همه باید برای ترویج حجاب و عفاف به میدان آیند و فقط از 26 سازمان متولی انتظار نداشته باشند.
سلیمانی با بیان اینکه در این عرصه یکبار با شکست مالی روبرو شده ،می گوید: از این اتفاقات دلسرد نشده و با قوت به کار خود ادامه می دهم زیرا وظیفه خود را در این عرصه گران می دانم.

** رونمایی بسته جدید حجاب در نمایشگاه
وی همچنین از رونمایی یک بسته جدید در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه خبر داد که شامل یک قواره چادر فردوس، یک قواره چادر کن کن مجلسی، یک قواره چادر نماز، مقنعه، ساق دست، سربند و یقه حجاب به قیمت 170 تا 230 هزار تومان است.
سلیمانی بعنوان اولین تولید کننده چادر ملی به صورت انبوه در کشور از دانشگاه ها، مدارس ، ادارات و سازمان ها خواست که با هدف حمایت از اشتغالزایی، تولید داخلی و ترویج پوشش چادر، این بسته های جدید را خریداری و با مشارکت در این امر، آنها را به نصف قیمت در اختیار جامعه هدف خود قرار دهند.