به گزارش پارس نیوز، 

سعید ضابطی عصر امروز در نشست خبری جشنواره ملی کباب گلپایگان، اظهار کرد: در چهل و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزاری جشنواره ملی کباب گلپایگان مصوب شد.

وی افزود: در راستای برگزاری هر چه بهتر جشنواره کباب گلپایگان 8 کمیته از جمله کمیته برنامه‌ریزی، پشتیبانی و تدارکات، روابط عمومی و تبلیغات، علمی و محتوایی، تشریفات، اسکان و امنیت و حراست تشکیل شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان با اشاره به این‌که نخستین جشنواره ملی کباب در روز 31 خرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: معرفی پتانسیل‌، قابلیت‌ و ظرفیت‌های گلپایگان در سطح ملی از اهداف برگزاری جشنواره ملی کباب است.

وی با اشاره به این‌که به زودی کباب گلپایگان در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت می‌رسد، گفت: لوگوی این جشنواره ملی از بین 200 لوگوی طراحی‌شده انتخاب شده است.

مصطفی قانونی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان نیز با بیان این‌که برگزاری جشنواره ملی کباب گلپایگان یک رویداد مهم و مؤثر در جذب گردشگر است، ابراز داشت: کباب گلپایگان در کشور معروف است، شناسایی نقاط ضعف و قوت در پخت کباب از اهداف جشنواره است.

در ادامه حسین ثمری رئیس اتحادیه اغذیه و مواد پروتئینی شهرستان گلپایگان مطرح کرد: 85 واحد کبابی، 10 رستوران و هفت تالار در گلپایگان وجود دارد؛ در جشنواره ملی کباب گلپایگان واحدهای کبابی نحوه پخت و عرضه کباب را در معرض دید علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/