به گزارش پارس نیوز، 

راه‌اندازی کتابخانه روستایی می‌تواند نقش بسزایی در رشد فرهنگ مطالعه در محیط‌های کوچک روستایی داشته باشد. سیدمناف هاشمی، استاندار گلستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر اینکه باید اولویت فعالیت‌های انجمن کتابخانه‌ها در شهرستان‌ها مشخص شود گفت: کتابخانه‌ها فقط به لحاظ فضای کمی ارزیابی نمی‌شوند و باید به لحاظ محتوایی نیز رشد خوبی داشته باشند.

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت رشد فن‌آوری‌های روز گفت: اگر چه عمران و ساخت کتابخانه‌ها، اهمیت بالایی دارد، اما بیشتر از آن کتابخانه‌ها باید در حوزه محتوایی و ورودی کتاب غنی شوند.

هاشمی با تاکید بر اینکه گلریزان کتاب برای روستاییان و نیازمندان یکی از اولویت‌های استان گلستان است افزود: ایجاد کتابخانه مرکزی نیاز استان تلقی می‌شود و تحقق این پروژه با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان، موجب شکوفایی فرهنگی در سطح استان می‌شود. وی گفت: باید از ظرفیت مدارس متروکه و بی‌استفاده برای راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک روستایی و همچنین مکان‌های ورزشی استفاده شود. وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگی جامعه باید از مسیر کتابخوانی انجام شود، گفت: باید عرصه استان گلستان کتاب و کتاب‌خوانی باشد، چرا که کتاب مساله مهمی است و با بررسی نمونه‌های موفق مطالعه در دنیا، موجبات افزایش استقبال عمومی از کتابخوانی فراهم شود. در ابتدای این جلسه رضا قوانلو، مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان گزارشی از وضعیت کتابخانه‌ها در این استان ارایه کرد.


انتهای پیام/