به گزارش پارس نیوز، 

کتاب صوتی «لیلیِ لال»| صدا و اجرای کاراکترهای زنان: رویا تیموریان| صدای بعضی سطرهای مردانه: کیوان یوسفی| شعر: حسین قنواتی| موسیقی: شروین مهاجر/ کمانچه|کارینا کیمیایی/ گیتار|ضبط: استودیو صبا|با تدوین و مسترینگ قاسم عابدین

انتشارات نوین کتاب گویا به دلیل چند ویژگی خاص کتاب «لیلیِ لال» را که در‌ سال ١٣٨٦ به صورت نشر کاغذی به پیشخوان کتاب‌های شعر و ادبیات راه یافته و مورد استقبال مخاطبان و به‌خصوص جامعه‌ زنان امروز قرار گرفت را برگزید تا این‌بار به صورت مجموعه‌ای صوتی به مخاطبان فرهیخته‌ خود ارایه کند.

پیش از همه این اثر نخستین مجموعه‌ شعری است که در آن یک شاعر مرد از زبان زنان امروز سخن گفته است. او در این‌باره می‌گوید که به هیچ وجه به تفکیک جنسیتی انسان‌ها اعتقادی ندارد و تأکید می‌کند که لیلیِ لال هرگز اثری فمینیستی با تعریفی که جدال جنسیتی فرموده و بیهوده‌ای را تمدید می‌کند، نیست؛ بلکه هدف او در این مفهوم برقراری دیالوگ میان «انسانِ زن» و «انسانِ مرد» با هدف رسیدن به ادراک و فهمی متقابل است.

در کتاب صوتی «لیلیِ لال» ما با شعرخوانی مرسوم در نسخه‌‌های صوتی آثار پدیدآمده‌، یا دکلماسیون شعرها مواجه نیستیم. رویا تیموریان که چهره‌ شناخته‌شده‌ سینما و تئاتر کشور ما است و البته استادی مسلم در عرصه‌ فن بیان و صداپیشگی نیز شناخته می‌شود، شعرهای این اثر را که هر یک داستان یک انسانِ زن را روایت می‌کند، با هنرمندی تمام در اجرای خوانش و صداسازی هر یک از کاراکترها را برای ما به تصویر می‌کشد و زنده و ملموس می‌کند.

انتخاب سازها و موسیقی اثر نیز هوشمندانه انجام گرفته است. در موسیقی این اثر از یک ساز سنتی - کمانچه، با اجرای شروین مهاجر که از چهره‌های شاخص موسیقی و نوازندگی این ساز ایرانی است و از یک ساز غربی و امروزی - گیتار، با اجرای خانم کارینا کیمیایی دارای درجه‌ دکتری تخصصی این ساز و از هنرمندان نامدار موسیقی کشورمان استفاده شده تا به‌گونه‌ای ناگفته نمادی از بستر رویداد شعرها و سرگذشت شخصیت‌های آن در وضع جامعه‌ در حال گذار باشد.


انتهای پیام/