به گزارش پارس نیوز، 

بهاره رهنما که به تازگی از نماینده یونیسف جایزه حمایت از آرمان پنجم از آرمان‌های ۱۷ گانه حقوق بشر را در مورد برابری حقوق زنان و دختران در ایران دریافت کرده، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل قبول کردن مسئولیت این کمپین می‌گوید: من اصولا وقتی به یک کمپین یا به یک کار نمادین دعوت می‌شوم، دوست ندارم به شکل نمادین باقی بماند، اگر بدانم که حضورم موثر و عملی است آن کار را قبول می‌کنم، چون اصولا فرد انجام کارهای اجرایی هستم.

ابتکار-رهنما

وی افزود:‌ در زمینه کار خودم هم همیشه همینطور بوده‌ام و جزو اولین زنان کارگردان تئاتری بوده‌ام که کارهایم را برای اجرا به شهرستان برده‌ام. بنابراین در خیلی از حوزه‌های خیریه تا کنون ورود نکرده‌ام، چرا که عملا امکان اجرایی کار کردن و دسترسی ما به اتفاقات خوب برای آن موضوع هدف کم بوده است.

 

رهنما با اشاره به اینکه نتیجه کار برایش بیش از هرچیزی مهم است افزود: وقتی که از طرف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای اجرای کمپین ارمغان ۳ دعوت شدم،فکر کردم چقدر نتیجه کار می‌تواند نتیجه جذابی باشد. ما می‌خواهیم در طول ماه مبارک رمضان، تعداد زیادی از حدود ۳۶۰ زن زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم. شاید جالب باشد اگر بدانید از میان ۱۸ هزار زندانی، حدود ۳۶۰ زن به علت ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند.ما می خواهیم با شروع یک چالش و دعوت از تمام زنان هموطن این کار را پیش ببریم و کار هم کار ساده‌ای نیست و نیاز به همیاری تمام اقشار زنان ایرانی دارد، فارغ از اینکه منتقد دولت یا موافق دولت باشند.

این بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: ما برای زن ایرانی تلاش می‌کنیم و امیدوارم بازوهای کمکی خیلی خوبی از زنان قدرتمند ایران و همچنین مردانی که به حقوق زنان ایرانی احترام می‌گذارند در این چالش و کمپین به ما بپیوندند.

رهنما با اشاره به فعالیت خود در زمینه برابری حقوق زنان در ایران خاطر نشان کرد: کلا هم در این ۱۵ سالی که از فارغ‌التحصیلی‌ام از دانشکده حقوق می‌گذرد،کار وکالت انجام ندادم، اما اصل فعالیتم در زمینه کار حقوقی را در حوزه دفاع از حقوق زنان و کودکان ایرانی بود. دو سال هم سفیر انجمن حمایت از حقوق کودک بودم، سفیر انجمن هموفیلی و ام.اس و سفیر انجمن حمایت از زنان بی‌سرپرست سرطانی هستم، سفیر انجمن دیابت بودم و در همه این حوزه‌ها سعی کرده‌ام که کارها را به صورت اجرایی پیش ببرم و فقط به صورت اسم باقی نماند. همینطور در ستاد دیه برای آزاد کردن زندانیان زیر ۱۸ سال همکاری کرده‌ام. حدود ۱۵ سال پیش ستونی در مجله چلچراغ داشتم که در آن نکات حقوقی را به زنان یادآور می‌شدم و در این کمپین یکی از اهداف مهم من آشنایی زنان ایرانی با حقوقشان است که منجر به ضمانت بی جا و یا امضای چک بی‌مورد نشوند، چون خیلی از این داستان‌های زنان زندانی داستان‌های مستندعبرت آموز برای بقیه خانم ها باشد.

در اولین گام‌های کمپین ارمغان قرار است روز شنبه ۵ خردادماه، نمایش «چشم‌هایی که مال توست» به نویسندگی و کارگردانی بهاره رهنما، در پردیس تئاتر شهرزاد با همت عالی به صحنه برود و تمامی عواید آن نیز صرف آزادسازی زنان زندانی در کمپین ارمغان گردد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ماه مبارک رمضان در نظر دارد در راستای آزادسازی ۳۶۰ زن زندانی جرایم غیرعمد فعالیت کند.

انتهای پیام/