به گزارش پارس نیوز، 

ابراهیم حاتمی‌کیا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه درباره فیلم «به وقت شام» صحبت کرده است و در بخشی از آن می‌گوید: «این فیلمی سیاسی نیست. این فیلم انسانی و بشردوستانه است. ما با داعش مواجهیم که پرچم اسلام را نشان می‌دهد اما انحرافی شیطانی است.»

در این گفت‌وگو که در دفتر سازمان «اوج» صورت گرفته است، حاتمی‌کیا درباره حضور ایران در سوریه می‌گوید: «ایالات متحده آمریکا همواره با افتخار از اعزام سربازان خود به نورماندی برای نجات بشریت سخن می‌گوید، در خاورمیانه رویدادی مشابه در جریان است. ما می‌خواهیم به مردمی که فرهنگ و دینی مشابه با ما دارند کمک کنیم.»

در مطلبی که در خبرگزاری فرانسه منتشر شده است، می‌خوانیم: « سازمان «اوج» علاوه بر فیلمی مانند «به وقت شام» صدها فیلم مستند تلویزیونی و سریال محبوب «پایتخت»‌ را تولید کرده است که چندی پیش پخش شد و در قسمتی از آن ماجرای رویارویی با داعش به تصویر کشیده می‌شود.»

در بخش دیگری از گفتگوی خبرگزاری فرانسه با حاتمی‌کیا می‌خوانیم: «حاتمی‌کیا علیرغم حمایت پرشور از جمهوری اسلامی اعلام کرد که تصمیم مقامات برای ممنوعیت کار و خروج از کشور جعفر پناهی را درک نمی‌کند و از بابت آن واقعاً متاسف است.»

فیلم «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی در بخش رقابت اصلی هفتادویکمین جشنواره کن حضور دارد و برای نخل طلایی رقابت می‌کند.


انتهای پیام/