به گزارش پارس نیوز، 

«همه از آن شب بود» به آهنگسازی و خوانندگی بابک پیام، با ترانه هایی از حسین صفا و نیما پولادوند و تنظیم بهنود یخچالی اردیبهشت ۱۳۹۷ منتشر شد. این آلبوم در ۸ قطعه تولید و تنظیم شده است و قطعات آن به ترتیب «چه بی خنده بودم»، «همه از آن شب بود»، «ای روشنایی»، «جاده می برد»، «مترسک»، «زمین سوخته»، «ضیافت» و «دل شکن» نام دارند. ضبط آلبوم در در استودیو پاپ با صدابرداری امید اصغری و میکس و مسترینگ میلاد فرهودی انجام گرفته است.

 

بابک پیام آهنگساز و خواننده این آلبوم درباره این اثر تازه منتشر شده، گفت: آلبوم «همه از آن شب بود» بر پایه ترانه بنا شده است. این مجموعه کلام، حاوی کلمه هایی ست که هرگز زمان مناسب برای بیان آنها فراهم نشد! صدای لحظه های ساکن، که در سکوت سپری شد و این شگفت انگیز است که یک شعر در جهان خالقش نقش ببندد و روزی به دست تو برسد و بشود آیینه ی مکتوب تو. من شانس این تجربه ی بزرگ را از قلم زیبا و توانمند حسین صفا و نیما پولادوند عزیزم دارم.

وی درباره مراحل تولید این آلبوم بیان کرد: در روند ساخت آهنگ بر روی این هشت ترانه تمام سعی خودم را کرده ام که لحن ترانه را نمایان سازم و آن را در حد بضاعت و مشاهداتم به آهنگ درآورم، این عمل در تمام قطعات آلبوم با ساز گیتار انجام شده غیر از قطعه «ای روشنایی» که با پیانو ساخته شده است. تنظیم کل قطعات با محوریت ساز گیتار در غالب یک راک استایل پاپ، برعهده بهنود یخچالی بود که به بهترین شکل ممکن و با مهارت انجام داده است. ضبط آلبوم نیز که نزدیک به یک دهه از عمر ساخت اولین آهنگش می گذرد، در استودیو پاپ صورت گرفت و در بهار ۹۷ منتشر شد.

بهنود یخچالی تنظیم کننده آلبوم نیز درباره این اثر اظهار کرد: روزی که بابک پیام با ایده اش در مورد آلبوم به سراغم آمد، من با حجم زیادی از ملودی ها و موسیقی هایی مواجه شدم که به صورت ماکت آماده شده بودند و نیاز به تنظیم و ایجاد عطر و طعمی واحد در غالب یک آلبوم در آنها حس می شد. بابک پیام سابقاً کارهای من را جسته گریخته از سینما و تلویزیون شنیده بود و با جنس و لحن موسیقی های من آشنا بود لذا من چند مرحله جلو بودم و در مورد تنظیم ها راحت به توافق می رسیدیم. با توجه به صحبت هایی که کردیم، و کاراکتری که من از ملودی های بابک می گرفتم، بر آن شدم تا قطعات‌ با لحن موسیقی راک تنظیم شوند.

وی درباره سازبندی آلبوم گفت: نوع سازبندی هم اهمیت بسیاری داشت و با توجه به کاراکتر موسیقی و توضیحات قبل انتخاب شد، که از پیانو، الکتریک پیانو، گیتار اکوستیک، گیتار نایلون، گیتار لید، ارکستر سازهای زهی، درام، پرکاشن و بعضی از ادوات الکترونیکی استفاده کردیم. ما روزها و‌ هفته ها ملودی های زیبای بابک را باهم کار کردیم، راجع به هر کدام ساعت ها و روزها صحبت کردیم، اجرا کردیم و بعد از چند اجرای زنده من شروع به تنظیم می کردم و بعد از آن و گوش‌ دادن های متعدد و فاصله گرفتن از آنها، نهایی می کردیم و به سراغ قطعه بعدی می رفتیم.

این هنرمند آهنگساز تصریح کرد: از میان ۱۲ یا ۱۳ قطعه ای که با بابک عزیز بصورت ماکت آماده کردیم ۸ قطعه ای که فضای یکپارچه تری نسبت به قطعات دیگر داشت برای آلبوم انتخاب شد. بعد از اتمام و مکرراً گوش دادن، به مرحله نگارش نت رسیدیم و شروع به نگارش کردم، با نوازنده ها صحبت کردیم، از استودیو وقت گرفتیم و برای ضبط آماده شدیم. فکر می کنم از ضبط تا میکس حدوداً ۴ ماه به طول انجامید و بعد از گوش دادن های پیاپی به مرحله مَستِر رسید و کار تمام شد.


انتهاب پیام/