ماجرای عکسی که میان ۱۱۰ کشور مقام اول را کسب کرد+عکس

عکاس دفاع مقدس خاطره ثبت عکسی را بازگو کرد که میان آثار عکاسانی از ۱۱۰ کشور جهان مقام اول را کسب کرد.

 
 

ماجرای عکسی که در میان 110 کشور مقام اول را کسب کرد+عکس

اباصلت بیات عکاس دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گفت: وقتی که به کشور ما حمله شد و همه مردم آماده دفاع از وطن شدند، ارق ملی باعث شد که هنرمندان به‌ویژه عکاسان نیز به صحنه بیایند. من نیز به این نتیجه رسیدم که صحنه هجوم وحشیانه دشمن و دفاع جانانه رزمندگان اسلام را در قالب عکس به‌تصویر بکشم.

بیات تأکید کرد: من با انتقال این مسائل می‌خواستم مردم متوجه شوند که رزمندگان ما چه رشادتهایی از خود نشان دادند. مردم ما باید قدردان فداکاریهای این عزیزان برای حفظ وطن باشند، من فقط توانستم گوشه‌هایی از رشادت رزمندگان را به‌عنوان برگی از تاریخ ثبت کنم. خداوند متعال را سپاسگزارم که به من سعادت حضور کنار رزمندگان را عطا کرد، آنها بسیار وطن‌دوست و دیندار بودند و از جان خود مایه گذاشتند تا ناموس این وطن را حفظ کنند.

وی ادامه داد: اولین عملیاتی که در آن شرکت کردم عملیات سوسنگرد بود، من از سربازی معاف شده بودم و اولین بار بود که در چنین محیطهای نظامی‌ای حضور می‌یافتم، زمانی که سوسنگرد آزاد شد بسیار خوشحال شدم و پس از آن در حدود 50 عملیات شرکت کردم از جمله بمباران شیمیایی حلبچه که طی آن، استکبار جهانی در عرض 5 دقیقه 5 هزار نفر را به‌قتل رساند و برای من تراژدی بسیار بدی بود و خودم هم 25 درصد جانباز شیمیایی شدم.

این عکاس جانباز با بیان اینکه حدود 5 هزار نگاتیو عکس از دفاع مقدس ثبت کرده است، خاطرنشان کرد: از انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس تشکر می‌کنم چراکه به‌تنهایی توانایی نگهداری این تعداد نگاتیو را که با زحمات فراوان ثبت کرده‌ام نداشتم، در حال حاضر نیز کتاب عکسهای من به‌همت انجمن چاپ شده است، دوست داشتم این کتاب 20 سال پیش چاپ می‌شد اما نمی‌توانستم هزینه آن را پرداخت کنم. عکسی را که روی جلد این کتاب چاپ شده است از آوارگان کرد عراقی در سال 1370 و در جریان جنگ خلیج فارس گرفتم، این عکس میان آثار عکاسانی از 110 کشور جهان مقام اول را کسب کرد و به‌خاطر آن مدال طلا و دیپلم افتخار گرفتم.

انتهای پیام/*