به گزارش پارس نیوز، 

در روزهایی که شهرداری تهران با سرپرست اداره می‌شود و اوضاع شهر نابسامان است، نمایشگاه کتاب بر خلاف قانون مصوب شورای شهر سابق در محدوده شهری برگزار شد و مشکلات بسیاری در این زمینه از جمله ایاد ترافیک در محدوده نمایشگاه برای مردم ایجاد کرده است.

تغییر جابه جایی نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی در حالی صورت گرفته است که در این میان نه خدمات مناسبی برای عبور مردم به مردم ارائه داده شده و نه تمهیداتی برای باران‌ و طوفان‌های شدید بارانی در تهران اندیشیده شده  است.

با وجود این مشکلات در این میان نه خبری از هشتگ‌ استعفا برای قالیباف دیده می‌شود و نه مطالبه مردم برای ارائه خدمات بهتر برای حضور علاقه‌مندان به کتاب در نمایشگاه، گویی مردم دلمرده و آزرده از خواسته‌های برحق خود کوتاه آمده و صدایی از هیچ کس در نمی‌آید، هرچند حق هم دارند یکسال است که تیم شهری جدید بر سرکار آمده است اما هیچ اقدام مثبتی در این زمینه انجام نداده است.

نمایشگاه کتاب امسال در حالی در روزهای پایانی خود به سر می‎برد که گویی قرار نیست هیچ جای ثابتی برای علاقه‌مندان به کتاب در کشور ایجاد شود و  با وجود اینکه نمایشگاه از اولین دوره برگزاری خود تا به امروز مکررا تغییر مکان داده و مسئولان همواره از مستقرشدن دائمی نمایشگاه کتاب وعده داده‌اند اما خبری از محقق شدن این مساله وجود ندارد.

نمایشگاه کتاب در حالی امسال همچون میهمان ناخوانده میزبانی مصلی تهران را قبول کرد که در سال‌های اخیر باغ کتاب و شهرآفتاب از جمله مکان‌های اختصاصی دائمی به نمایشگاه کتاب صحبت شده بود و حتی در این میان  توافقنامه‌ای میان شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسیده بود.

توافقنامه‌ای که بر اساس آن قرار بود که شهر آفتاب دغدغه مکان برگزاری نمایشگاه را برای چند سال مرتفع کند، اما باران‌های شدید فصل بهار و ایجاد خسارت وارده به ناشران موجب شد تا نمایشگاه کتاب همچون مستاجری از مکانی به مکان دیگر  نقل مکان کند.

نمایشگاه کتاب امسال در حالی در روزهای پایانی خود به سر می‎برد که گویی قرار نیست هیچ جای ثابتی برای علاقه‌مندان به کتاب در کشور ایجاد شود

در این شرایط مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با هماهنگی مسئولان شهرداری در اتفاق نظری تصمیم گرفتند تا بار دیگر نمایشگاه را در مصلی برگزار کنند، این در حالی مطرح شد که پیش از این انتقادات بسیاری به شهردار سابق درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در مکان مصلی تهران وارد می‌شد.

نکته جالب توجه اینجاست که علیرغم برگزاری نمایشگاه در محدوده خیابان بهشتی و تا مصلی تهران نه تنها خدماتی برای عبور و مرور افراد انجام شده است بلکه به نظر می‌رسد ایراد وارده به مجموعه شهر آفتاب در مورد مصلی نیز صدق می‌کند؛ چراکه شبستان مصلی امام خمینی و غرفه‌های نمایشگاهی برخی از ناشران در نمایشگاه امسال هم بعد از باران طوفانی هفته گذشته با آسیب‌های فراوانی روبرو شدند.

 در پایان باید گفت درحالی که کتاب و کتابخوانی یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی است که باید به آن توجه شود اما به نظر می‌رسد این تنها در دوره سابق نمایشگاه بود که صدای اعتراض‌ها برای وضعیت دسترسی علاقه‌مندان به کتاب مطرح می‌شد و اکنون شهرداری در دست لیست اصلاح‌طلب‌هاست خبری از اعتراض با وجود خدمات کمتری که ارائه می‌شود، نیست.