به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ایمان کرد مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری از برگزاری نهمین «فرهنگ‌سرای کتاب» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال خبر داد و گفت: سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در مصلای تهران برگزار می‌شود و سازمان فرهنگی هنری همچون گذشته «فرهنگ‌سرای کتاب» را با هدف ایجاد ارتباط دو سویه با مخاطبان فرهنگی هنری، کمک به توسعه و اعتلای دانش جامعه شهری، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های شهرداری تهران در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه برگزار می‌کند.
 
وی افزود: نهمین فرهنگ‌سرای کتاب در فضایی به مساحت تقریبی ۱۵۰۰ متر واقع در مصلای امام خمینی (ره) و با شعار «کتاب، سایه‌بان شهر» اجرا می‌شود.
 
او در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگ‌سرای کتاب عنوان کرد: معرفی کتابخانه دیجیتال، معرفی کتابخانه نابینایان، طرح هبه کتاب و عضویت رایگان در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری بخشی از برنامه‌هاست. برنامه کتابخوانی هنرمندان برای شهروندان، برپایی نمایشگاهی از آثار نفیس گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، موزه عکسخانه شهر و سایر موزه‌های سازمان فرهنگی هنری در قالب تابلو، کتاب، پوستر و ماگ نیز برای نمایش و فروش آماده شده است.
 
کرد ادامه داد: نمایشگاه کاریکاتور کتاب، معرفی موزه‌های سازمان فرهنگی هنری، نذر کتاب و کتاب من برنامه‌های دیگر سازمان فرهنگی هنری در نمایشگاه کتاب است. همچنین باغ کتاب تهران با غرفه‌های رباتیک، ساینس سنتر، باز باران، نشر شهر، کودک و کافه کتاب در فرهنگ‌سرای کتاب حضور دارد.