به گزارش پارس نیوز، 

امیررضا مافی نویسنده درباره اثر جدید خود گفت: به تازگی رمان جدیدم با عنوان «وضعیت تهی» توسط نشر نیماژ به چاپ رسیده که سومین رمان از مجموعه «وضعیت» من است و درباره وضعیت های فلسفی است.

وی افزود: از منظر نوشتاری، این رمان را می توان یک اثر پست مدرن دانست. داستانش درباره ایام مختلف زندگی یک مرد نمایشنامه نویس به نام پرویز است که علاوه بر نمایشنامه نویسی، استاد دانشگاه نیز هست. پرویز در رویارویی با پروانه یک دانشجوی جوان، درگیر رابطه عاطفی و از هم گسیختگی روان می شود. به این ترتیب وضعیت بغرنجی برایش پیش می آید. این رمان، ماجرایی بین حقیقت و واقعیت را به تصویر می کشد.

این رمان نویس در ادامه گفت: پس از رمان های «وضعیت مجهول» و «وضعیت بنفش» روی دیگر دغدغه های فلسفی ام را در این رمان روی کاغذ آورده ام. این کتاب، دوازدهمین رمانم است که به چاپ می رسد و پرسش دامنه داری از دوگانه حقیقت و واقعیت است. تکثر امر حقیقی در واقعیت واحد، خودش سرآغاز یک جهان بینی دیگر است؛ پروانه ای که از پیله خارج شده و تمام داستان را پر از پروانه می کند، در حالی که در واقعیت، فقدان دارد و همین مساله، یعنی فقدان به نظرم راز انسان امروز است.

مافی گفت: عرضه این رمان از روزهای نمایشگاه کتاب تهران آغاز می شود.


انتهای پیام/