علیرضا سلیمی درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش آموزان، گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی داری یک اقلیم مشترک هستند اما کشور ما دارای اقلیم‌های مختلف است بنابراین نباید در این راستا تنها یک اقلیم را در نظر گرفت و بر مبنای آن تصمیم‌گیری کرد؛ زیرا به طور مثال شرایط آب و هوایی استان خوزستان با استان اردبیل زمین تا آسمان متفاوت است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تعیین آغاز سال تحصیلی می‌بایست شرایط اقلیم‌های متفاوت در نظر گرفته شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کند ما به دنبال حذف کنکور هستیم؛ بنابراین در گام نخست باید تکلیف برگزاری امتحانات نهایی به دلیل تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش آموزان مشخص شود.

سلیمی افزود: تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس باید واضح و روشن صورت گیرد و این مهم باید در تصمیات کشوری مشخص شود؛ ضمن آنکه باید به این نکته اهتمام ورزید که آغاز سال تحصیلی در شهریور ماه در برخی از مناطق کشور با توجه به شدت گرما برای دانش آموزان بسیار طاقت‌فرسا است.

وی ادامه داد: نگرانی از افت کیفیت تحصیلی با تغییر زمان آغاز سال تحصیلی وجود دارد بنابراین اگر قرار است که این موضوع عملیاتی شود، می‌بایست تمام جوانب موضوع بررسی شود تا در این ارتباط دانش‌آموزان متضرر نشوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است نباید در تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان احساسی عمل کرد./

پایان پیام