به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله ایمانی در این استعفانامه که نسخه ای از آن را ایرنا عصر شنبه دریافت کرد خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشته است: بعد از قریب چهار دهه به دوش کشیدن بار امانت و انجام فرامین امام راحل و نصب العین قرار دادن منویات حضرتعالی، اینک احساس می‌کنم زمان آن رسیده تا حسب وظیفه این امر خطیر و رسالت مهم را به صاحب آن بازگردانم تا انشالله به دست شخصی توانمند و دلسوز سپرده و هدایتگر و راهگشای استان باشد.

وی نوشته است: « فاستقم کما امرت»باعث شد که در این چهل سال ضمن احیای حوزه‌های علمیه در دو استان محل ماموریت و منسجم نمودن امور طلاب و اساتید و روحانیت معظم مناطق، تلاش برای کسب رضای خالق، خدمت به مخلوق و عمل به تکلیف به چیزی حتی بیماری شدید، توجهیی ننمایم لیکن اینک ناخوشی و ضعف شدید جسمانی بر من غالب گشته و مانع از انجام فرائض محوله شده است، فلذا از آن رهبر معظم کسب اجازه و ردّ امانت دارم.

آیت الله ایمانی از محضر آیت الله خامنه ای و مردم شریف استان‌های فارس و بوشهر که نمایندگی معظم له و امامت جمعه را در آن مناطق بعهده داشته حلالیت طلبیده است.

پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین ‌در آذرماه 1360 ، حضرت امام خمینی(ره) آیت الله محی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید به عنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب کردند.

این مسئولیت تا سال 1387 ادامه داشت که از اواخر بهمن 1387 با حکم آیت الله خامنه ‌ای، آیت الله اسدالله ایمانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شد.

آیت الله ایمانی پیش از آن نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه شهر بوشهر و همچنین امام جمعه کازرون فارس بود.


انتهای پیام/