به گزارش پارس نیوز، 

 محسن جانجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فصل چهارم کاوش منطقه دو خواهران در تابستان آغاز می شود که بخشی از اعتبارات برای این‌مرحله کاوش و تملک ملک ها به صورت درون سازمانی تامین شده است البته فعلا در مرحله ارزیابی کارشناسی قیمت ملک هستیم که بعد از کارشناسی تخریب ملک آغاز و تملک آغاز می شود.

جانجان در ادامه خاطرنشان کرد: 215 طرح در قالب مشاغل خانگی از نهاوند در سامانه کارا ثبت شده که همه طرح ها پس از بررسی تصویب شده اند و اعتبار این طرح ها 7 میلیارد تومان بوده و بخشی از تسهیلات هم پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 22 و 23 اردیبهشت همایش تخصصی گردشگری در گیان نهاوند برگزار می شود، تصریح کرد: سهم نهاوند از رویداد "همدان 2018" بستگی به شهرستان دارد و اینکه شهرداران چه تعداد رویداد برای نهاوند تعریف می‌کنند بنابراین از شهرداران شهرستان بیشترین انتظار را برای جذب اعتبار در این رویداد را داریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند تاکید کرد: سهم نهاوند از اعتبارات رویداد 2018 بستگی به تلاش خود شهرستان دارد و هر چقدر ما بتوانیم رویداد تعریف کنیم می‌توانیم اعتبارات بیشتری از این رویداد برای نهاوند جذب کنیم.

جانجان اظهار کرد: از همین روی از همه مسئولان نهادها و ادارات شهرستان تقاضا داریم برنامه‌ها و طرح‌هایی برای این رویداد ارائه دهند تا بتوانیم اعتبارات خوبی برای شهرستان جذب کنیم در غیر این صورت دوباره شهرستان در انزوا قرار می‌گیرد و نهاوند ضرر می‌کند.

وی تصریح کرد: بیشترین طرح و رویدادی که انتظار می‌رود برای شهرستان نهاوند تعریف شود باید توسط شهرداران شهرستان ارائه داده شود و باید برنامه‌های آن‌ها برای این رویداد مشخص شود.

 

 

جانجان یادآور شد: سفره خانه سنتی فارسبان به مدیریت مهرداد باکیوند با تسهیلات 600 میلیون تومانی از جانب میراث برای توسعه اشتغالزایی گردشگری در سراب فارسبان احداث خواهد شد.