به گزارش پارس نیوز، 

 سمیع الله حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران صبح امروز طی سخنانی در نشست هم اندیشی فرایند تدوین برنامه سوم شهر تهران گفت: همانطور که ما مسئولان و مدیران شهرداری وظیفه داریم، مسایل جاری و اجرایی شهر را رصد کنیم، باید در مرحله اولی در فرایند تدوین برنامه سوم همکاری و مشارکت کرده و جدیت داشته باشیم، چرا که برنامه سوم در اقدامات و برنامه های آینده شهر تهران بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ناچار هستیم علاوه بر اینکه پیوند های منطقه ای را در فرایند تدوین برنامه در نظر می گیریم، حتما به مسایل منطقه و محله نیز توجه جدی داشته باشیم. شورای شهر هفت موضوع اصلی را در حوزه شهر و سه موضوع اصلی را در حوزه شهرداری مطرح کرده است، از این رو اگر بتوانیم هسته های اصلی را خوب تشخیص دهیم و به سمت آنها حرکت کنیم، شاید بتوانیم برنامه موفقی داشته باشیم.

حسینی مکارم با بیان اینکه متاسفانه با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته در سال های گذشته و عدم توجه به بافت تاریخی، هم اکنون تهران را به عنوان یک شهر تاریخی نمی‌شناسیم، افزود: در حالی که تهران در ۳۰۰ سال گذشته از وجوه مختلف به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور به شمار می رود. با این وجود به خاطر منظر و سیمایی که برای تهران ایجاد کردیم، بعد تاریخی تهران خیلی ملموس نیست و این یک آسیب جدی است.

وی ادامه داد:حفظ بافت تاریخی شهر و تنظیم سیما و منظر شهری از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که این اقدام برای اقتصاد شهر، توسعه گردشگری تهران و حتی تقویت هویت ملی مردم بسیار موثر است. آسیب های اجتماعی که در شهر تهران وجود دارد از جمله مسایلی است که باید به صورت جدی روی آن متمرکز شویم همچنانکه مقام معظم رهبری نیز در این موضوع بسیار تاکید دارند.