به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، معلم ایرانی زبان فارسی در هامبورگ با اعلام این خبر گفت: امتحانات کتبی برای کسب گواهی پایان تحصیلات دوره متوسطه در 30 واحد درسی در هامبورگ آغاز شده است و امسال زبان‌های فارسی، عربی و ایتالیایی نیز برای اولین بار در فهرست دروس دیپلم متوسطه قرار گرفته‌اند.

مریم قربانیان افزود: از هفته گذشته در شهر هانزه، امتحانات کتبی برای کسب دیپلم متوسطه 2018 آغاز شده است. دانش‌آموزان در مجموع تا سوم ماه می 2018، در امتحانات کتبی 30 واحد درسی شرکت می‌کنند و امسال برای اولین بار در رشته‌های عربی، فارسی و ایتالیایی نیز امتحان برگزار خواهد شد.

این معلم رسمی در مدرسه «اشتات تایل شوله آم زِ» با سابقه بیش از 20سال تدریس زبان فارسی هامبورگ همچنین گفت: اولین امتحان سراسری زبان فارسی در سطح دیپلم، 26 آوریل برگزار خواهد شد و امیدوارم که این گروه اول با موفقیت این امتحان را پشت سر بگذرانند. یکی از مصححان این امتحان من هستم و امتحان 5 ساعت کامل و در سه قسمت برگزار خواهد شد. این قسمت ها به صورت شنیداری و پاسخ به سوالات کتبی وتستی بر اساس متن شنیده شده، ترجمه متنی از آلمانی به فارسی و نگارش متنی به فارسی بر اساس موضوع داده شده است.

وی همچنین توضیح داد: روش تهیه سوال در آزمون زبان فارسی، بر اساس روش استاندارد تمامی زبان های خارجی خواهد بود.

گفتنی است، برای اولین بار از سال 2017، دامنه سوالات امتحانات کتبی در دروس اختصاصی آلمانی، ریاضی، انگلیسی و فرانسوی بسیار گسترده است و به صورت هماهنگ و یکپارچه با سایر ایالات برگزار می‌شود.

پس از آن، امتحانات شفاهی نیز از روزهای سیزدهم تا پانزدهم ژوئن برگزار خواهد شد و گواهی دیپلم دوره متوسطه دانش‌آموزان تا 29 ژوئن صادر می‌شود. در سال جاری، حدود 9600 دانش‌آموز در امتحانات دبیرستان‌ها و مدارس منطقه‌ای هامبورگ شرکت می‌کنند. علاوه بر این، امتحانات دیپلم برای مدارس فنی‌ وحرفه‌ای و همچنین در مدارس بزرگسالان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/