به گزارش پارس نیوز، 

مراسم رونمایی از تن‌پوش‌های طراحی و تولیدشده توسط شرکت “هاکوپیان” که قرار است توسط اعضای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی در اجراهای رسمی در جام جهانی پوشیده شود، دیروز طی مراسمی با حضور سومبات هاکوپیان مدیرعامل شرکت هاکوپیان و علی‌اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی در هتل اسپیناس پالاس رونمایی شد.

در ابتدای این نشست خبری علی‌اکبر صفی پور گفت: همکاری بنیاد و شرکت هاکوپیان موجب شکل‌گیری این اتفاق شد. امیدواریم این رخداد موجب رونق فرهنگ، هنر و صنعت ایران شود. در دو سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را در بنیاد رودکی شاهد بودیم. دو سال پیش وضعیت ارکسترها در فروردین ۹۵ را به یاد بیاوریم. آن زمان و امروز را باهم مقایسه کنیم و عادلانه قضاوت کنیم. در این دو سال کارهایی که لازمه مدیریت منسجم فضای هنری و اداره ارکسترها بوده را انجام دادیم. تمام پیش‌نیازهای این امر را بافکر پیش بردیم.

وی افزود: ارکستر‌ها باید صاحب شخصیت می‌شد و اجراهای مداومی را برگزار می‌کرد. امشب هم شاهد آراستگی نوازندگان ارکستر به لباسی فاخر است. خوشحالم که در سال حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی، ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی از طرف مجموعه‌ای حمایت می‌شود که تولیدکننده داخلی است.

او ادامه داد: در روزهای برگزاری جام جهانی روسیه و هم‌زمان با حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها، ترکیبی از نوازندگان ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران، اجراهایی در شهرهای مختلف روسیه داشته باشند. اگر حمایت‌های این‌چنینی از موسیقی ارکسترال بیشتر شود، خیلی زود می‌توان فاصله‌های موجود میان ارکسترهایمان و ارکسترهای برجسته جهان را کم کنیم.

سپس سومبات هاکوپیان گفت: ما عاشقانه وارد این کار شدیم و دوست داریم در این رویداد بزرگ سهممان را با افتخار ادا کنیم. برای اولین بار پس از انقلاب شاهدیم که برای ارکسترها لباس طراحی و ساخته می‌شود. امروزه در جهان اثبات شده که هیچ شرکتی نمی‌تواند به حیاتش ادامه دهد مگر اینکه در مسائل اجتماعی نقش داشته باشد.

وی افزود: موسیقی چیزی است که در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد. پس یکی از دلایل حمایت ما این است که صنعتمان در تاریخ و فرهنگمان ریشه دارد. دو هنر ریشه‌دار به هم پیوسته‌اند امیدواریم در ادامه کارهایی بزرگ شکل گیرد. نوازندگانی که سازهای مختلف می‌نوازند را بررسی کردیم و حرکتشان را هنگام نواختن بررسی کردیم و بر اساس آن لباس‌ها را طراحی کردیم. در بخش بانوان هم سعی کردیم اصالت‌ها و الزامات لازم را رعایت کنیم.

صفی پور در بخش دیگری از نشست گفت: از پاییز سال گذشته این کار انجام شد. در بخش معاونت برنامه‌ریزی بنیاد رودکی یکی از کارهایی که می‌کنیم بهره‌مندی از راهی جدید برای درآمدزایی بیشتر است. ما در یکی از اجراهای ارکستر‌ها بلیت‌های ۱۰ هزارتومانی فروختیم و این کار نتیجه همین فعالیت‌ها بود.

وی افزود: در بررسی‌هایمان شرکت‌های دیگری بودند که مبالغ بیشتری را به‌عنوان اسپانسر پرداخت می‌کردند. اما درنهایت و با رهنمود وزیر ارشاد به سمت شرکتی ایرانی رفتیم که هاکوپیان بود تا شاهد قرار گرفتن هنر و صنعت ایرانی در کنار هم بودیم. حمایت‌های هاکوپیان بیشتر به سمت حمایت از هنر و فرهنگ است. حضور هاکوپیان در کنار ارکستر برای حمایت از هنر ایرانی است. مجموعه بنیاد و مجموعه هاکوپیان درمجموع به حمایت از تیم ملی می‌اندیشد.