به گزارش پارس نیوز، 

دکتر مجتبی صدیقی ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: انتخاب دانشجویان دکتری بورسیه بلندمدت(۹ ماهه) جهت اعزام به خارج از کشور از طریق آزمون صورت می‌گیرد، امسال حدود 100 تا 150 نفر از دانشجویان انتخاب می‌شوند که میزان سهیمه این بورسیه در آزمون دکتری پیش بینی و در دفترچه شماره 2 ذکر شده است.

وی در ادامه از افزایش 6 درصدی فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ردیف بورس دانشجویان دکتری در سال 97 حدود 6 درصد رشد داشته است و بر این اساس فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری برای سال 97 افزایش خواهد یافت. در واقع اولویت سازمان امور دانشجویان، افزایش کمی دانشجویان دوره دکتری در داخل و خارج از کشور برای استفاده از فرصت‌های مطالعاتی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین خاطر نشان کرد: براساس برنامه موجود، دانشجویان دوره دکتری به مدت 6 تا 9 ماه می‌توانند از فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور استفاده کنند.

دکتر صدیقی همچنین اظهار کرد: فرصت‌های کوتاه مدت دانشجویان دکتری سال گذشته به 1900 دانشجو رسید و امیدوار هستیم در سال 97 بتوانیم بیش از 2000 نفر را به فرصت‌های مطالعاتی خارج و داخل کشور بفرستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استقبال برای استفاده از فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان بسیار خوب بوده است و اگر منابع مالی اجازه بدهد تعداد دانشجویان برای استفاده از بورسیه را افزایش می‌دهیم، قطعا در سال جاری 2000 دانشجو را پوشش خواهیم داد حتی امیدوار هستیم از این تعداد نیز بیشتر شود.