به گزارش پارس نیوز، 

جلسه امروز- دوشنبه- کارگروه ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس، به استماع گزارش دستگاه‌های مربوط به سیاست‌گذاری و نظارت بر فضای مجازی کشور پرداخت.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه افزود: تقویت پیام‌رسان‌های داخلی در کنار شبکه‌های مشابه خارجی با توجه به ایجاد شرایط مساعد در جامعه برای رجوع به این شبکه، آماده‌سازی زیرساخت‌ها، تدوین آیین‌نامه و مقررات قانونی برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی از جمله موارد مطروحه مورد بحث در این جلسه به شمار می‌آیند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به موضوع مورد بحث در کمیسیون فرهنگی طی روز گذشته مقرر شد؛ معنای واژه‌های صوت، تصویر، صوت و تصویر در فضای مجازی استعلام شوند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات قدم نخست برای شبکه‌های داخلی است، افزود: مسئله فیلتر شبکه‌های مجازی خارجی در این جلسه مطرح نشده و قرار است در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت، مسعودی همچنین به حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های ارتباطات، فرهنگ، اطلاعات، سازمان سپاه پاسداران و پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس در این جلسه به منظور بررسی موضوعات و آسیب‌های پیرامون فضای مجازی اشاره کرد.

انتهای پیام/