به گزارش پارس نیوز، 

عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اختصاص ٢٠ میلیارد ریال برای حمایت از فعالیت های آموزشی موسسات قرآن و عترت کشور بر مبنای عملکرد در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و ١٠ میلیارد ریال بابت طرح های مصوب موسسات قرآنی خبر داد.

وی گفت: بر اساس فرایند هر ساله معاونت قرآن و عترت، از فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی بر مبنای عملکرد آنها در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم حمایت می‌شود. در سال جاری هزار و ۱۲۵ مؤسسه قرآن و عترت از سراسر کشور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم (اسفند ١٣٩٦) حضور داشتند که از آنها حمایت می‌شود.

وی گفت: بر اساس عملکرد مؤسسات، سرانه حمایتی به قرآن آموزان تعلق می‌گیرد که استان اصفهان با ٣٠٠ میلیون تومان بیشترین سرانه حمایتی را در میان استان‌های سراسر کشور به خود اختصاص داده است.

فقهی‌زاده با بیان اینکه ١٠ میلیارد ریال بابت مصوبات سفرهای استانی فارس، سیستان و بلوچستان و طرح‌های محتوایی سایر مؤسسات قرآنی از قبیل: طرح ملی تلاوت، طرح رحله و طرح الکترونیکی «نماز بهتر» اختصاص پیدا کرده است، افزود: حمایت از مؤسسات قرآنی بر مبنای برنامه محوری مؤسسات، در دستور کار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

گفتنی است؛ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم سال گذشته، طی اسفندماه سال ۹۶  با حضور ٢٤١ هزار نفر در ٤٠٠ شهرستان سراسر کشور، برای نخستین‌بار به مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/