به گزارش پارس نیوز، 

 سید شهاب‌الدین چاووشی ظهر یک‌شنبه در نشستی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ضمن بیان اینکه راه‌اندازی بانک اطلاعاتی متمرکز بر نحوه فعالیت نهادهای خیریه یک ضرورت است، ابراز داشت: به منظور شناسایی مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها سامانه متمرکز استان ایجاد شود.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی سامانه‌های خیریه به جلب اعتماد مردم کمک می‌کند، افزود: نظارت بر نحوه فعالیت‌های خیریه‌های فعال در استان سمنان می‌تواند در دستگیری از نیازمندان و تبدیل آن به حرکت اجتماعی اثرگذار باشد.

استاندار سمنان بابیان اینکه مشارکت مردم در امور خیر نیازمند تشویق و تبلیغ همکاری دستگاه‌های مرتبط، فرمانداری‌ها، شورای زکات و ائمه جمعه و جماعات است، ابراز داشت: پرداخت تسهیلات توسط کمیته امداد در مقابل پرداخت صدقه و کمک‌های نقدی به نیازمندان ثواب چند برابری دارد، چراکه باعث اعتمادبه‌نفس مددجویان و بازیابی هویت آنان می‌شود.

چاووشی در ادامه تصریح کرد: قطعا بخش دولتی قادر به اداره همه امور نیست و در این راستا مشارکت خیران و نیکوکاران می‌تواند به بهره‌برداری از پروژه‌ها، اشتغال و کارآفرینی مددجویان کمیته امداد کمک کند.

وی افزود: با شناسایی مراکز نیکوکاری فعالیت خیران نیز سامان‌ بیشتری خواهد یافت بنابراین باید سیاست‌های تشویقی برای جلب مشارکت خیران به کار گرفته شود که بهترین آن ایجاد سامانه برای ثبت مراکز نیکوکاری است.