به گزارش پارس نیوز، 

یکی از بخش هایی که در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر مثل ادوار گذشته وجود دارد، بخش «دارالفنون» است که به استعداد یابی و آموزش سینمایی به 110 هنرجوی ایرانی و خارجی می پردازد. مازیار میزی کارگردان و فیلمساز سینما و تلویزیون که مدیریت بخش دارالفنون سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را برعهده دارد در مورد برنامه های بخش دارالفنون بعد از اتمام جشنواره و استفاده از استعدادهای شرکت‌کنندگان در این بخش به خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا گفت: قرار است در کانالها و لیستهایی که حضور دارند رصد شوند و از حال و روزشان مطلع شویم. سعی بر آن است تا در تمام مراحل تولید فیلم از موقع نوشتن فیلم نامه، پیش تولید، ساخت فیلم و مراحل پس از تولید، به آنها مشورت داده شود و به اساتید بزرگ حوزه‌های مربوطه متصل شوند.

وی افزود: تلاش ما بر این است که ارتباط‌ها بین ما و شرکت‌کنندگان در دارالفنون مستمر باقی بماند. آقای «مهران کاشانی» که مدرس فیلمنامه نویسی این دوره بود، هنوز با هنرآموزان در ارتباط است و گفتگو می کند همچنین در موارد لازم به آنها مشورتهای لازم را ارائه می دهد.

مازیار میری در باره کیفیت ارتباط بین بخش دارالفنون و هنرجویان توضیح داد: وظیفه ما فقط جنبه های آموزشی فیلم سازی دوستان است و قرار نیست برایشان تهیه کننده یا اسپانسر مالی یا شغل و... ایجاد بکنیم. البته باید بیان کنم خوشبختانه امسال شرکت کنندگان از لحاظ رزومه، استعداد ها و سطح دانش سینمایی بسیار بهتر از دوره‌های گذشته هستند و ما به خاطر اینکه دوستان در این موارد تقریبا در یک سطح باشند محدودیت سنی « از 19 تا 27 سال» مشخص کردیم و همچنین تلاشمان این بود تا به نسل جوان بپردازیم.