به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر شنبه در آیین رونمایی از روکش قبر مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در مصلی بیت المقدس اراک، افزود: امام راحل با الهام از مکتب مقدس عاشورا، نهضت انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد و با پیروزی انقلاب هویت دینی ملت ایران متجلی شد.
وی ادامه داد: نهضت انقلاب اسلامی از آیین عاشورای سال 1342 هجری قمری آغاز شد و مبارزه بر علیه استکبار و دشمنان اسلام و انقلاب همچنان ادامه دارد و ملت ایران باید با هوشیاری هر چه تمامتر پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه باشد.
امام جمعه اراک بیان کرد: ملت ایران اسلامی با تبعیت از آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) و اسلام مقابل استکبار جهانی، آل سعود و اسراییل جنایتکار ایستاده است که پیروزی در این جنگ نابرابر تنها با پشتیبانی از ولایت فقیه محقق می شود.
وی بیان کرد: پس از حکومت صفویان تا پایان حکومت صدام و رژیم بعثی هیچ گونه عملیات بازسازی و بهسازی در عتبات عالیات اتفاق نیفتاده اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و همت والای ملت مومن ایران، حرمین شریفین در نقاط مختلف عراق بهسازی شده و ملت باید قدر این نعمت های الهی را بداند.
آیت الله دی نجف آبادی افزود: بازسازی و ساخت عتبات عالیات با بهره ‌گیری از هنر و خلاقیت ایرانی یک ظرفیت بی‌بدیل است که ملت ایران با مشارکت خود در بازسازی، مرمت و توسعه حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) و با تلاش ستاد بازسازی عتبات عالیات این ظرفیت را در برابر نگاه‌های جهان تثبیت کرده است.
وی اضافه کرد: بازسازی عتبات عالیات و ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در مجاورت آرامگاه ملکوتی حضرت علی(ع) در نجف، نتیجه کمک‌هایی است که ملت ایران به خصوص مردم استان مرکزی و شهرستان محلات برای حفظ شعائر الهی و اسلامی و محبت و ارادت به خاندان مطهر رسول گرامی اسلام (ص) تقدیم کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: تبیین اهداف ستاد بازسازی عتبات عالیات و تبلیغات لازم توسط رسانه ها می تواند میزان مشارکت های مردمی را افزایش دهد و گام های اساسی تری در راستای ترویج فرهنگ شیعه در دنیای اسلام و جهان برداشته شود.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نیز گفت: عملیات دوخت روکش قبر مطهر حضرت ابوالفضل العباس از فروردین ماه سال گذشته در مسجد حجت ابن الحسن عسگری(ع) اراک آغاز شد.
خلیل نجفی افزود: روزانه بیش از 20 نفر از بانوان شهرستان اراک در کارگاه ساخت روکش قبر مطهر حضرت ابوالفضل العباس به صورت شبانه روزی فعالیت می کردند.
وی ارزش ریالی این اثر را 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این اثر معنوی با به کارگیری هنرهای سرمه دوزی، منجوق دوزی و ملیله دوزی و با استفاده از سنگ های زینتی تهیه شده است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اضافه کرد: مردم این استان سال گذشته بیش از 47 میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک های نقدی و غیر نقدی کردند که حدود 55 درصد از این کمک ها، از سوی مردم موحد و مومن کلانشهر اراک و بقیه توسط سایر شهروندان در شهرستان های تابعه استان انجام شده است.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد.
استان مرکزی در بیش از 150 طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.
3017/3075