به گزارش پارس نیوز، 

سی و امین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو با حضور 160 ناشر از 12 کشور از 18 تا 23 آوریل ( 29 فروردین تا 3 اردیبهشت) برپاست .
در این دور از نمایشگاه کتاب بین المللی سارایو و 3 نهاد ایرانی (رایزنی فرهنگی،بنیاد ملاصدرا و موسسه ابن سینا) حضور فعال دارند که کتب ترجمه و نوشته شده به زبان بوسنیایی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.
بر اساس این گزارش، غرفه های ایرانی در نمایشگاه امسال سارایوو نیز میزبان علاقه مندان گسترده و دوستداران فرهنگ و ادب ایران زمین هستند.
محمود حیدری سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین در بازدید از سی و امین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو از نزدیک با ناشران ایرانی و بوسنیایی حاضر در این نمایشگاه دیدار و گفت و گو کرد.
سفیر ایران همچنین با حضور در غرفه بنیاد ملاصدرا و موسسه علمی پژوهشی ابن سینا ضمن گفت و گو با دست اندرکاران این موسسه ها با آثار جدید تالیفی و ترجمه شده توسط این موسسات از نزدیک آشنا شد.
حیدری باقدردانی از تلاش های صورت گرفته و حضور فعال نمایندگان کشورمان در نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو گفت: ترجمه و ارائه آثار فاخر ایرانی در نمایشگاه سارایوو با توجه به تاریخچه درخشان ادبیات فارسی در حوزه فرهنگ و ادب و دانش جهان سبب آشنایی بیشتر و عمیق تر جوانان بوسنیایی و توسعه روابط فرهنگی می شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین از سایرغرفه های نمایشگاه همچون انتشارات کتاب خوب، انتشارات شاهین پاشیچ، نشر میراث معنوی و انتشارات افق های باز بازدید و با مدیران غرفه ها گفت و گو کرد.
علی اصغر عامری رایزن فرهنگی سفارت ایران درسارایوو نیز با تشریح فعالیت های غرفه رایزنی فرهنگی کشورمان در این نمایشگاه گفت: توزیع کتاب و جزوه های منتشر شده در خصوص معرفی چهره فرهنگی ایران به همراه هنرمندی خطاط کشورمان استاد ابراهیم حمزه با استقبال مخاطبان بوسنیایی روبه رو شد .
رونمایی از آثار جدید نویسندگان خارجی و داخلی، اهدای جوایز به ناشران و نویسندگان برتر، برگزاری کنفرانس های تخصصی در خصوص ادبیات و فروش کتاب از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای سی و مین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو است.
شبد**اروپام**436**1010