به گزارش پارس نیوز، 

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به اینکه در برخی خبرها مطرح شده سهم دولت در زمان وزارت شما در آموزش و پرورش به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت نشده است، گفت: در برنامه پنجم توسعه مصوبه‌ای مبنی بر اینکه دولت مبلغی تحت عنوان سهم خود به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کند، وجود نداشت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در برنامه پنجم توسعه ماده‌ای درخصوص الزام دولت در پرداخت سهم خود به صندوق ذخیره فرهنگیان تصویب نکرده بود به همین دلیل آموزش و پرورش نیز موظف به پرداخت نبود اما در برنامه ششم مجددا سهمی جهت پرداخت توسط دولت در نظر گرفته شد.

وی در ادامه تاکید کرد: قانون برنامه پنجم وظیفه دولت در پرداخت سهم خود به صندوق ذخیره فرهنگیان را لغو کرد و در آن زمان فقط از حقوق فرهنگیان مبلغی کم شده و به صندوق واریز شد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان در برنامه ششم مجددا دولت و آموزش و پرورش را موظف به پرداخت سهم خود به صندوق ذخیره فرهنگیان کردند این درحالیست که این وزارتخانه از زمان شروع برنامه ششم تاکنون سهم خود را به صندوق پرداخت نکرده است؛ آنچه در این موضوع حائز اهمیت است مشخص شدن اختلاس‌ها و برخورد با افراد خاطی است.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پایان افزود: بسیار خوشحالم از اینکه نمایندگان با 183 رای تحقیق و تفحص از ذخیره فرهنگیان را برای بررسی بیشتر به قوه قضاییه فرستادند؛ از این قوه می‌خواهیم حقوق تضییع شده فرهنگیان را به درستی بررسی کند و با افراد خاطی برخورد نماید./

پایان پیام