به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری روز شنبه به مناسبت روز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در گفت و گو با ایرنا افزود: سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) فرصت مناسبی برای معرفی دین مبین اسلام به جهانیان است.
وی، نتیجه اسلام ناب محمدی (ص) را منطق، اندیشه و تحقیق دانست و ادامه داد: این مساله مهمترین عامل پذیرش اسلام در بین مردم جهان است.
حجت الاسلام نظری اضافه کرد: برای شناخت بعثت، انسان در ابتدا باید دوران جاهلیت و عرصه ای را که پیامبر اسلام (ص) در آن مبعوث شد را درست دریابد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه از برگزاری مراسم جشن مبعث رسول گرامی اسلام (ص) در 360مسجد و حسینیه این استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از مهترین برنامه های فرهنگی به اجرا گذاشته شده در طول سالیان گذشته از سوی هیات های مذهبی، مساجد و تکایای شهرها و روستاهای استان، جشن روز مبعث است.
حجت الاسلام نظری افزود: در سطح مساجد استان نیز به همین مناسبت مراسم باشکوهی برگزار و روحانیون و ائمه جمعه و جماعت در خصوص فلسفه بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) مطالبی را برای مردم تبیین می کنند.
به گفته وی، جشن مبعث همچنین در 200 هیات مذهبی استان قزوین اجرا که مراسم مولودی خوانی و سخنرانی از جمله برنامه های به مورد اجرا گذاشته در این جشن ها است.
وی اضافه کرد: طبق سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز معبث هر فرد براساس توان خود به نیازمندان و کودکان کمک می کند زیرا این کار علاوه بر شادی دل آنها، موجبات رضایت خداوند را نیز فرآهم می آورد.
7390/8054