به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله عباسعلی سلیمانی پنجشنبه شب در بیست و هفتمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار داشت: دشمنان داخلی و خارجی کشورهای اسلامی بدنبال ضربه زدن به تمدن عظیم اسلامی هستند که باید همگان نسبت به این مساله هوشیار باشیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: تمدن اسلامی در پرتو قرآن کریم و سنت پیامبر اسلام(ص) شکل گرفته و دشمنان در تلاش هستند تا این تمدن عظیم را از بین ببرند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تمدن اسلامی در علوم و فنون گوناگون پیشرفت های بسیار چشمگیری به دست آورد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این تمدن اسلام بود که توجه تمام جهانیان را به خود جلب کرد و دشمنان قسم خورده مسلمانان این عزت را نمی توانستند ببینند.
آیت الله سلیمانی گفت: دنیای غرب به نبرد بی امان با تمدن بزرگ اسلامی برآمد تا این تمدن عظیم را از بین ببرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز کشورهای اسلامی متاسفانه زیر چکمه های استکبار جهانی قرار دارد.
امام جمعه زاهدان افزود: فلسطین یک جراحت عظیم بر پیکره کشورهای اسلامی است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: فلسطین و مسجد الاقصی به دلیل اینکه محل معراج پیامبر است قلب تپنده اسلام محسوب می شود.
آیت الله سلیمانی گفت: ماجرای یهودی سازی فلسطین و قرار گرفتن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی باید موجب حساسیت کشورهای اسلامی شود.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: کسانی که خود را خادم الحرمین می نامند بدنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: سرنوشت دنیای اسلام باید ما را با یکدیگر متحد و منسجم کند.
به گزارش ایرنا 186 نفر از مردان و 197 نفر از بانوان در بیست و هفتمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم اهل سنت زاهدان که از صبح امروز آغاز شده بود و تا شامگاه امشب ادامه داشت به درجه مولوی و فاضله نائل شدند.
همچنین 60 قاری و حافظ قرآن مدارک خودشان را دریافت کردند.
3213**6081