به گزارش پارس نیوز، 

نمایشگاه نقش نشان گزیده‌ای از آثار نشانه (لوگو) حامد مغروری دیروز در نگارستان اشراق قم با حضور استاد سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیریت مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری؛ استاد محمدحسین نیرومند، استاد سیدمهدی حسینی مدیر کانون هنر شیعی و استاد سیدحسن موسی‌زاده مدیر سایت روز رنگ و با حضور پرشور هنرمندان، اساتید و اهالی فرهنگ و هنر استان قم افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگار فردا، این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی حامد مغروری است. این مجموعه نمایشگاهی به نمایش مجموعه آثار نشانه نوشتاری و تصویری وی می‌پردازد که طی ۱۵ سال اخیر طراحی کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است؛ نمایشگاه «نقش نشان» دارای دو تفاوت اساسی با نمایشگاه‌های دیگر در این سطح است.

مخاطب در دو سطح

در ادامه این گزارش آمده است، تفاوت اول این نمایشگاه در مواجهه مخاطب با آثار است. در این نمایشگاه وقتی مخاطب عام با آثار و نشانه‌ها روبرو شود، می‌تواند برای روشن‌تر شدن محتوا؛ از تصاویر جانبی که در کنار هر نشان قرار گرفته کمک بگیرد.

در عین حال اگر مخاطب یک مخاطب تخصصی و برای نمونه یک هنرجو باشد، می‌تواند تمام مراحل طراحی یک نشان از آغاز کار، طراحی اتود‌های اولیه تا اجرای نهایی و حتی ارائه کار به سفارش دهنده را ببیند.

تفاوت دوم در مورد نمایشگاه «نقش نشان» که آن را از دیگر نمایشگاه‌ها به صورت خاص متمایز می‌کند، مدل ارائه آثار است. در این‌نمایشگاه مخاطبان با استفاده از نرم‌افزار (اپلیکیشن) واقعیت افزوده کارگاه می‌توانند چیزی بیشتر از آثار نصب شده در نمایشگاه را ببینند.

در واقع نمایشگاه نقش نشان خیلی بیش از آن چیزی است که بر دیوار‌های گالری نصب شده و به کمک این نرم‌افزار مخاطبان می‌توانید زمینه‌های متفاوتی از هر نشان را در دنبال کنند و کلیپ‌ها و احجام جدیدی را ببینند.

گفتنی است این نمایشگاه تا روز ۵ اردیبهشت در فرهنگسرا اشراق واقع در قم، خیابان شهدا، نگارستان اشراق در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار دارد.